عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد عدم ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور علی رغم افزودن ۱۰مناسبت جدید به تقویم پاسخگو باشد.

وزیر باید در مورد عدم ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی پاسخگو باشد/دهه کرامت تاثیر ارزشمندی در رویکرد به ولایت مداری دارد

سید احسان قاضی زاده هاشمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در مورد عدم ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه ۱۰مناسبت جدید توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تقویم رسمی کشور افزوده شد ولی اسمی از دهه کرامت در بین آنها نیست، تصریح کرد: اگرچه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت خود  را با ثبت این مناسبت در تقویم رسمی کشور اعلام کرده است اما صرف موافقت تنها کافی نیست و باید به صورت واقعی از این موضوع حمایت عملی کند .

نماینده فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دهه کرامت تاثیر ارزشمندی در رویکرد به ولایت و ولایت مداری دارد، افزود: از آن جا که صالحی مسئول شورای فرهنگ عمومی کشور است باید در جهت گرفتن مصوبه این موضوع تلاش کند تا ایام میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) به عنوان یک مناسبت خاص در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه برجسته کردن دهه کرامت می‌تواند گردهمایی عموم مردم جامعه و گره گشایی مشکلات را در پی داشته باشد،تصریح  کرد: در حال حاضر دهه کرامت در کشور به خوبی نهادینه شده و برجسته کردن این دهه باعث خواهد شد برنامه های خوبی به لحاظ کمی و کیفی در نقاط مختلف کشور و همچنین در دنیا در این ایام برگزار شود.

نماینده فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از ظرفیت معنوی و معرفتی دهه کرامت می توان برای بالندگی فرهنگ عمومی بهره های فراوانی برد، افزود: قطعا نمایندگان خراسان رضوی و همچنین اعضای کمیسیون فرهنگی  مجلس شورای اسلامی در رابطه با این موضوع از وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی سوال و پیگیری های لازم را انجام خواهند داد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.