مشاور وزیر آموزش‌وپرورش گفت: حوزه‌های علمیه این ظرفیت رادارند که باسازمان برنامه‌ریزی و پژوهشی آموزش‌وپرورش برای تولید کتب درسی مشارکت کرده وحتی بامؤلفین بعضی از کتاب‌ها همکاری کنند.

همکاری حوزه علمیه با آموزش‌وپرورش در تولید کتب درسی

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا حاجیان زاده در مورد مدارس دینی اظهار کرد: منظور از مدارس دینی جدید در واقع رشته آموزشی معارف و تعلیمات دینی است، زیرا در کشور ما بر اساس ضرورت‌های موجود رشته‌های مختلف درسی راه‌اندازی شده است.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه یکی از رشته‌های مورد نیاز کشور، رشته معارف اسلامی است، افزود: لذا با توجه به مختلف بودن سلایق دانش آموزان رشته معارف نیز در این فهرست گنجانده‌شده است.

وی افزود: نیت و مقصود ما این است که دانش آموزان اگر می‌خواهند در حوزه‌های علمیه ادامه تحصیل بدهند و یا در رشته‌های دیگر علوم انسانی در دانشگاه تحصیل کنند، بتوانند به راحتی تصمیم بگیرند و از قبل شناختی از فضاهای تحصیلی این دروس داشته باشند و در واقع دوره مقدماتی را گذرانیده باشند.

حاجیان ادامه داد: در واقع این رشته‌ها گامی مقدماتی برای رفتن به رشته معارف و علوم دینی در تحصیلات تکمیلی است، لذا علاوه بر اسلامی کردن مدارس تکمیلی، نوآوری و به‌روز کردن رشته معارف را نیز مدنظر قرار داده‌ایم.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا کتب آموزشی دینی قرار است اصلاح و به‌روز شود، ابراز کرد: این اصلاح و به‌روز کردن کتب آموزشی دینی به دو شکل انجام خواهد شد، اول نقد و بررسی کتب موجود توسط اندیشمندان حوزوی، که البته این مرحله انجام شده و آموزش‌وپرورش با بررسی نقدها، اصلاح و بازنگری کتاب‌های موجود را در دستور کار قرار داده است و مرحله دوم مشارکت در برنامه‌ریزی تولید و تعرفه کتاب‌های درسی است.

وی افزود: قرار نیست کتاب خاصی اضافه شود، ولی حوزه‌های علمیه این ظرفیت را دارند که با سازمان برنامه‌ریزی و پژوهشی آموزش‌وپرورش برای تولید کتب درسی مشارکت کرده و حتی با مؤلفین بعضی از کتاب‌ها همکاری کنند.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.