گفته می‌شود احتمالا این هواپیما نظامی بوده است و در حال حاضر چندین گروه از امدادگران هلال احمر و اورژانس این استان در حال جستجو برای یافتن لاشه هواپیما و اطلاع از سرنوشت خلبان و سرنشینان احتمالی آن هستند.

سقوط یک فروند هواپیمای نظامی در اطراف سبلان/اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت خلبان

به گزارش قدس آنلاین، دقایقی پیش خبری درباره شنیدن صدای انفجار در دامنه کوه سبلان منتشر شد، پس از آن‌ احتمال سقوط یک فروند هواپیما در آسمان استان اردبیل و در دامنه کوه سبلان منتشر شد که گفته می‌شود احتمالا این هواپیما نظامی بوده است و در حال حاضر چندین گروه از امدادگران هلال احمر و اورژانس این استان در حال جستجو برای یافتن لاشه هواپیما و اطلاع از سرنوشت خلبان و سرنشینان احتمالی آن هستند.

برخی از شاهدان عینی نیز از سقوط یک شیء در حال پرواز که احتمالاً یک هواپیمای نظامی بوده است در منطقه خبر می‌دهند.

یک منبع مطلع در استانداری اردبیل در گفت وگو با برخی رسانه‌ها سقوط یک فروند هواپیما در آسمان این استان را تأیید کرده و البته گفته است که بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد.

وزش تندباد شدید و بارش برف روزهای گذشته در مشگین شهر موجب شده تا بررسی‌ها در این خصوص سخت‌تر شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل در این خصوص اظهار کرد: پس از دریافت گزارشات مردمی مبنی بر شنیده شدن صدای مهیب در اطراف کوه سبلان بلافاصله گروه‌های واکنش سریع برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

عبدالعلی‌پور عنوان کرد: تیم‌های واکنش سریع هلال احمر و اورژانس در سه نقطه مختلف کوه سبلان حضور دارند تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

مجید غریبانی رئیس فوریت‌های پزشکی اورژانس اردبیل هم ضمن تأیید خبر سقوط هواپیما از ارسال سه دستگاه اورژانس با هلی کوپتر امداد به محل حادثه خبر داده است.

برخی از شنیده‌های غیررسمی نیز حاکی از این بوده که لاشه هواپیما توسط سرنشینان بالگرد ارتش در منطقه دامنه قله «بابا مقصود» از قله‌های کوه سبلان مشاهده شده و بالگرد هلال احمر و سایر نیروهای امدادی در حال اعزام به منطقه هستند.
 برخی منابع خبری از به شهادت رسیدن سرهنگ دوم خلبان رحمانی (پایگاه دوم شکاری تبریز) طی پرواز FCF (تست هواپیمای تازه اورهال شده) خبر می دهند.اما یکی از مسئولین امنیتی استان اردبیل خبر داد خلبانان و سرنشینان هواپیمای جنگی ارتش زنده هستند و قبل از سقوط موفق به استفاده از چترنجات هواپیما شده اند و تماس هایی داشته اند که بزودی عوامل امدادی به محل میرسند 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.