سه اثر خوشنویسی از استاد جلیل رسولی با عنوان «سیده نساءالعالمین»، «الصدیقه الشهیده» و «بضعه الرسول» رونمایی شد.

هرگز بی‌وضو دست به قلم نبرده‌ام/ تلاش کردم آثاری فاخر و در شأن حضرت صدیقه‌طاهره(س) خلق کنم

به گزارش قدس آنلاین، سه اثر خوشنویسی از استاد جلیل رسولی با عنوان «سیده نساءالعالمین»، «الصدیقه الشهیده» و «بضعه الرسول»  عصر روز گذشته سوم دی ماه با حضور احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، مقداد صالحی رئیس هیأت مدیره موسسه فرهنگی هنری میراث یاس یاسین و اهالی رسانه در منزل استاد رسولی رونمایی شد. این آثار توسط استاد رسولی برای موزه موسسه میراث یاس یاسین خوشنویسی شده است. اثر «سیده نساءالعالمین» نخسین اثر است که با قلم ۱۰ سانتی خطاطی شده است.

رسولی در آیین رونمایی از این آثار با اشاره به اینکه هرگز بی وضو دست به قلم نبرده‌ام، گفت: این آثار مقدس هستند و حتی برای قاب کردن آنها نیز بی وضو دست به تابلوها نزده ام. تلاش کردم این آثار به دلیل مزین بودن به نام حضرت صدیقه طاهره(س) کاملا فاخر، موزه ای و فارغ از کارهای بازاری یا نمایشگاهی خلق شود.

خوشنویس عنوان فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» خاطرنشان کرد: هیچ کاری را خلق نکرده‌ام که به آن اعتقاد نداشته باشم. بنده بدون اعتقاد به هیچ کاری آن را خوشنویسی نکرده ام.

در ادامه این آیین احمد مسجدجامعی نیز گفت: هنر خوشنویسی پیوندی عمیق با دین و آیین دارد و انواع کتابت از قرآن مجید نیز گواه همین موضوع است. ایران اسلامی امروز در قله ای از هنر ایستاده است که بسیاری از خوشنویسان جهان علاقمند هستند آثار خود را در ایران به چاپ برسانند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه استاد رسولی از جمله هنرمندانی است که قدم های درستی در حوزه اعتلای خوشنویسی برداشته است، ادامه داد: وی ۵۵ سال است که در این حوزه فعالیت کرده و طی ۴۰ سال اخیر هر وقت ما نیاز به انتخاب اثر جهانی در حوزه خوشنویسی داریم به سراغ آثار استاد رسولی رفته ایم. دست استاد رسولی به حکمت، ادب، قرآن و احادیث مزین است.

مقداد صالحی رییس هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری میراث یاس یاسین درباره برگزاری جایزه بین المللی خوشنویسی یاس یاسین، گفت: درباره حضرت زهرا (س) در حوزه خوشنویسی یک خلاء وجود داشت بنابراین موسسه یاس یاسین تصمیم گرفت با سفارش مفاهیم فاطمی به خوشنویسان داخلی و خارجی مجموعه ای از آثار خوشنویسی را جمع آوری کرده تا بتواند موزه خصصی حضرت زهرا(س) را تأسیس کند.

وی ادامه داد: در همین راستا سال گذشته فراخوان جایزه بین المللی خوشنویسی یاس یاسین در شام ولادت حضرت فاطمه(س) در مشهد مقدس و با حضور خوشنویسان جهان اسلام رونمایی شد. که بحمدالله با استقبال خوب خوشنویسان روبرو شد.

وی افزود: امسال پس از داوری آثار در اواخر دی ماه ۹۸ ، مراسم اهدای جوایز یاس یاسین همزمان با شام ولادت حضرت زهرا(س) ۲۶ بهمن ماه و در مشهد مقدس برگزار می شود.

رییس هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری میراث یاس یاسین، خاطرنشان کرد: این مسابقه به صورت دوسالانه برگزار می‌شود که این دوره با موضوع قطعه نویسی مفاهیم فاطمی و کتابت خطبه شریف حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در سه رشته نستعلیق، نسخ و ثلث برگزار شده است.

صالحی افزود: همزمان با ولادت حضرت حجت ابن الحسن عجل الله تعالی فرجه نیز دومین دوره جایزه بین المللی یاس یاسین رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.