رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور در کلیسای سرکیس مقدس با «سبوه‌سرکیسیان» اسقف اعظم ارامنه تهران دیدار کرد؛ امرودی در این دیدار با اشاره به جنایاتی که داعش در عراق و سوریه در برابر مسلمانان و مسیحیان انجام داد، تاکید کرد که مسلمانان و مسیحیان ایران در اعصار مختلف در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند و الگوی همزیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان هستند.

سرکیسیان: ادیان دلیلی برای جدایی نیستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همراه تعدادی از مدیران این سازمان روز دوشنبه دوم دی ماه در آستانه سال نو میلادی و سالروز میلاد حضرت عیسی(ع) با حضور در کلیسای سرکیس مقدس با سبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران دیدار کرد.

حجت‌الاسلام امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری در دیدار با اسقف سبوه سرکیسیان با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف هنری و فرهنگی با محوریت هموطنان ارامنه در شهرداری تهران عنوان کرد: بین دو دین اسلام و مسیحیت نزدیکی‌ها و اشتراکات زیادی وجود دارد و بسیاری از آموزه‌های اسلام و مسیحیت در یک راستا قرار دارد.

رییس سازمان فرهنگی هنری با بیان اینکه فلسطین پایتخت مسیحیت، یهودیت و اسلام است، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند قائل به تأسیس کشور تاریخی و یکپارچه فلسطین از بحر تا نهر هستیم که در آن همه فلسطینی‌های اصیل چه یهودی، مسیحی و مسلمان در کنار هم زندگی خواهند کرد. ما مسجدالاقصی را پایتخت ابدی فلسطین، پایتخت جهان اسلام و پایتخت توحید عالم می‌دانیم و ان‌شاءالله به‌زودی آزادی آن را با همت مجاهدان و بندگان صالح خداوند شاهد خواهیم بود.

در ادامه سبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران به رییس سازمان فرهنگی هنری خیر مقدم گفت و با بیان آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کرد: در قرآن قید شده با افرادی که به خدا و معاد اعتقاد دارند، جنگ نکنید. در صورتی که گروه‌های تکفیری مانند داعش کاملاً مخالف با این عمل کرده‌اند و با این کار به اسلام و ادیان بی‌احترامی کردند. قرآن می‌گوید شما را خلق کردیم زن و مرد و در قبایل مختلف که همدیگر را بشناسید. در بین شما محترم‌ترین فرد کسی است که ایمان بیاورد.

وی اضافه کرد: همه ادیان در کتب مقدسشان بر دوست داشتن یکدیگر و حرکت به سمت خداشناسی تاکید می‌کنند و اشخاصی که در راه خدا از خودگذشتگی می‌کنند، بسیار محترم هستند. بدون شک اگر امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را رقم زدند، به خاطر این بود که باور داشتند در راه خدا قدم بر می‌دارند. خدا راه را به ما نشان داده و این ما هستیم که گاهی در این راه کوتاهی می‌کنیم. ما انسان هستیم و در انجام وظایفمان ضعیف عمل می‌کنیم. این ایام موقعیت مناسبی است که ما در خودمان بازنگری کنیم. چنین دیدارهایی حس همراهی و دوستی متقابل را در ما زنده می‌کند و بسیار از این دیدار خرسند هستم.

اسقف اعظم ارامنه تهران با اشاره به اشتراکات موجود بین اسلام و مسیحیت گفت: ادیان دلیلی برای جدایی نیستند و خداوند ما را به عنوان جانشین خود خلق کرده و روح خودش را در ما قرار داده است. ما وظیفه داریم با همدلی تلاش کنیم تا تصویر ایجاد شده ای را که ادیان بر ضد هم هستند، از بین ببریم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه همجنسگرایی از مظاهر تخطی و فساد است، گفت: خدا ما را خلق کرده که مسئولیتمان در این دنیا را انجام دهیم، نه اینکه از قوانین و قواعد ادیان تخطی کنیم. در این ایام دعا می‌کنیم که انسان‌ها برای بهتر زیستن و دوست داشتن یکدیگر زندگی کنند و به تعالیم خداوند عمل کنند.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین در حاشیه این دیدار ضمن ادای احترام به یادبود شهدای ارامنه، از محل عبادتگاه کلیسای سرکیس مقدس بازدید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.