یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای توجه خانواده‌ها به افزایش فرزندآوری گفت: کاهش فرزندآوری تهدید بزرگی برای جامعه اسلامی است.

کاهش فرزندآوری تهدید بزرگی برای جامعه اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفنر نماینده ولی فقیه در استان،آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار مدیران ثبت احوال استان یزد که به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد انجام شد با اشاره به اینکه در روایات به صورت جدی بر انتخاب نام نیکو برای فرزندان تاکید شده اظهار داشت: در روایات وارد شده که در روز قیامت فرزندان نسبت به عدم انتخاب نام نیکو از والدین خود گلایه می‌کنند.

وی با گلایه از اینکه برخی والدین امروزه اسامی برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند که اصلا معنی و مفهوم خاصی ندارد افزود: باید فرهنگ‌سازی و مشاوره‌های لازم در ارتباط با انتخاب نام نیکو به والدین ارائه شود چرا که بسیاری از افراد زمانی که متوجه اهمیت این مسئله شوند، اسامی مناسب انتخاب می‌کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد، بحث کاهش فرزندآوری است که برای جامعه اسلامی یک تهدید بسیار جدی به حساب می‌آید و دشمن هم برنامه‌ریزی بسیار گسترده‌ای برای تداوم این مشکل در ایران طراحی کرده است.

ناصری یزدی با بیان اینکه در روایات و آیات تاکید شده که خداوند رزق و روزی فرزندان را می‌دهد و والدین نباید نگران این موضوع باشند گفت: اگر برنامه‌ای برای جلوگیری از کاهش جمعیت نداشته باشیم، ۳۰ سال آینده با جامعه‌ای سالمند روبرو هستیم و استکبار و دشمنان اسلام به راحتی می‌توانند نقشه‌های خود را علیه این کشور عملی کنند.

آمار ازدواج در یزد کاهش یافته است

مدیرکل ثبت احوال استان هم با بیان اینکه آمار ازدواج در استان یزد روند کاهشی دارد گفت: سن ازدواج جوانان و همچنین سن نخستین باروری مادران در یزد افزایش یافته است.

محمدعلی مکرمی اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور از سوم دیماه ۱۲۹۷ با صدور اولین شناسنامه آغاز به کار کرد و در استان یزد، نخستین سند در تاریخ ۲۶ فروردین سال ۱۳۰۷ شروع به کار کرد و این نهاد که ۱۰۱ سال سابقه فعالیت دارد، خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه می‌کنند.

وی مهمترین وظیفه این نهاد را پایگاه اطلاعات جمعیت کشور دانست و ادامه داد: این پایگاه که مشخصات هویتی همه ایرانیان در تمام جهان را در اختیار دارد، همواره به صورت روزانه بروزرسانی می‌شود و استعلامات دستگاه‌های مختلف مثل دادگستری و نیروی انتظامی از طریق این سازمان انجام می‌شود.

مکرمی ارائه آمار جمعیت مکان در لحظه را یکی از مهمترین امکانات پایگاه اطلاعات این سازمان دانست و افزود: بر اساس آنچه که از برآیند اطلاعاتی مشهود است، تعداد ازدواج های استان یزد رو به کاهش است در حالی که آمارهای ثبتی طلاق در استان یا ثابت مانده و تغییر آنچنانی نداشته یا به طور خیلی مختصر و کوتاه، با افزایش کمی روبرو بوده است

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با بیان اینکه سن ازدواج در دختران و پسران کشور در حال افزایش است گفت: میانگین سن بارداری اول در میان مادران یزدی به ۲۹ سال رسیده و فرزندآوری کم شده به طوری که بیشتر خانواده‌ها یک یا دو فرزند هستند.

مکرمی کاهش نتیجه کاهش باروری را سالمندی جامعه در آینده دانست و افزود: روند کاهش ثبت ازدواج و افزایش طلاق، یکی از عوامل اصلی در کاهش باروری به حساب می‌آید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.