وزیر نیرو در حاشیه سفر به شهرستان خوشاب گفت: برای اصلاح الگوی مصرف در کشور و ترویج صرفه‌جویی از ظرفیت استارت آپ‌ها استفاده خواهد شد.

استفاده از استارت آپ‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف آب و برق

به گزارش قدس آنلاین، رضا اردکانیان  با اشاره به پویش «الف ب ایران» که از مهرماه سال جاری آغاز شده است، اظهار کرد: مطابق این پویش در هزار و ۱۲۴ روستا پروژه‌های آب و برق تا آخر سال ۹۸ افتتاح خواهد شد. همچنین در خراسان رضوی نیز در ۳۱ روستا این پروژه‌های آبی افتتاح شد که یکی از آن‌ها افتتاح پروژه آبرسانی به ۱۰ روستای شهرستان خوشاب از جمله روستای رباط جز بود.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی به روستاها از برگ‌های زرین دولت در خدمت‌رسانی به روستاییان برای ماندگاری در روستاها است، افزود: وضعیت بارش‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون به‌طور متوسط در کشور ۹۰ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته کمی کاهش داشته ولی نسبت به سال‌های قبل وضعیت مناسبی را شاهد هستیم.

اردکانیان تصریح کرد: در خراسان رضوی بارش‌های سال جاری ۳۰ درصد از میانگین بلندمدت بیشتر و از پارسال کمی کمتر بوده است.

وی با توصیه بر صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف توسط مردم و کشاورزان، افزود: مخازن سدهای کشور برای سیلاب‌ها گنجایش دارد و امیدواریم با صرفه‌جویی سالی پر خیروبرکت وتوام با آسایش داشته باشیم.

اردکانیان  در ادامه با اشاره به پیشنهادی که در رابطه با اصلاح الگوی مصرف و حمایت از تحقیقات و پژوهش‌ها نخبگان کشور مطرح کرده است، گفت: ما در معاونت تحقیقات و منابع انسانی برنامه مفصلی برای استفاده از همکاری استارت آپ‌ها در نظر گرفتیم که در بخش‌های مختلف آب و برق مشوق‌های آن برای مدیریت مصرف فعال خواهد شد.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.