شیراز- تعدادی از دانشجویان دانشگاه شیراز که اعتقاددارند این دانشگاه یکی از دانشجویان را بانام «سید وحید موسوی» به دلیل مطالبات صنفی و به بهانه آموزشی اخراج کرده است صبح چهارشنبه دست به تجمع زدند.

دانشجویان شیرازی دست به تجمع زدند

قدس آنلاین-گروه استان ها: این دانشجویان که مدعی هستند باوجود نامه‌نگاری‌های فراوان، پاسخی به آن‌ها داده نشده است  و لذا با تجمع در ساختمان مدیریت این دانشگاه سعی کردند تا خواسته خود را به گوش مسئولان برسانند.

گفتنی است دانشجویان در این اعتراض ابتدا نسبت به قرائت بیانیه خود اقدام و خواستار پاسخ‌گویی مسئولان در خصوص اخراج همکلاسی خود «سید وحید موسوی» شدند و هم‌چنین از مسئولان دانشگاه خواستند تا زمینه تعامل و گفت‌وگو را در این دانشگاه فراهم کنند.

ماجرا چیست؟

گفتی است چندی پیش سید وحید موسوی دانشجوی اخراج شده۹ که تحصن امروز برای حمایت از وی تشکیل شد بیان کرد: با ادامه تحصیل وی در کمیسیون موارد خاص استانی برای ادامه تحصیل موافقت نشده و این در حالی است که وی معدل بالای ۱۲ کسب کرده بود و تنها ۱۷ واحد باقیمانده در دانشگاه داشته است.

این دانشجو معتقد است: در سال‌های قبل و ترم‌های پیشین به همه افراد دیگری که مانند من بوده‌اند یا شرایط به‌مراتب دشوارتری داشته‌اند، مجوز ادامه تحصیل داده‌شده است.

وی علت اصلی اخراج خود را پیگیری شفاف‌سازی درباره موضوع فوت استاد بخش زبان و ادبیات انگلیسی که در ۱۹ مردادماه سال جاری براثر ایست قبلی درگذشت، عنوان کرد و بیان داشت: با تلاش‌های دوستانم و گفت‌وگو با مسئولان دانشگاه، تقریباً همگان موافق بازگشت این‌جانب به دانشگاه بوده‌اند؛ اما معاونت آموزشی دانشگاه به این موضوع رأی نداد و درنهایت در ۱۷ مهرماه سال جاری رسماً اعلام شد که نمی‌توانم ادامه تحصیل دهم و به‌بیان‌دیگر اخراج شده‌ام.

حکم اخراج قانونی است

در همین رابطه دانشگاه شیراز در پاسخ به مسائل مطرح‌شده از سوی این دانشجو جوابیه‌ای صادر کرد.

در این جوابیه آمده است : «دانشجویانی که دارای سه نیمسال متوالی یا متناوب مشروط آموزشی باشند، مشمول حکم اخراج از دانشگاه می‌شوند.

کمیسیون موارد خاص دانشگاه به تاریخ ۱۴ بهمن ۹۶ با صدور مجوز ادامه تحصیل ایشان برای نیمسال‌های اول و دوم ۹۷، به‌شرط نداشتن منع نظام‌وظیفه، موافقت کرد، در پی آن سازمان وظیفه عمومی ناجا (نامه شماره ۹۲۰۳۰۴۲۲۷ مورخ ۵/۶/۹۷) با تمدید معافیت تحصیلی نامبرده تا تاریخ آخر شهریور  ۹۸ موافقت کرده است.

نامبرده در نیمسال دوم سنوات ارفاقی موضوع این دستورالعمل، مجدداً برای چهارمین بار (نیمسال دوم ۹۷) مشروط آموزشی شده و پیشرفت تحصیلی نداشته است؛ بر این اساس نامبرده حائز شرایط مندرج در این بند نیست.

پس‌ازآن، تقاضای دانشجو برای تجدیدنظر توسط معاون آموزشی دانشگاه به کمیسیون موارد خاص استانی به‌منظور بررسی ارجاع شد و کمیسیون موارد خاص استانی به تاریخ هفدهم مهر ۹۸ با توجه به موارد مطروحه دربند  ۵ و سایر شرایط آموزشی نامبرده (۴ نیمسال مشروط آموزشی و نداشتن سنوات تحصیلی) حکم اخراج را تائید کرد.

همچنین، در پایان این جوابیه ذکرشده است که دانشگاه به نامبرده در موارد دیگری، ازجمله حذف درس ریاضی مهندسی در نیمسال اول ۹۵ و حذف نیمسال اول ۹۳ و ... نیز ارفاق آموزشی کرده که در غیر این صورت تعداد نیمسال‌های مشروطی نامبرده افزایش می‌یافت.»

پایان تجمع

گفتنی است تجمع امروز در ساختمان مدیریت دانشگاه شیراز که با حضور افزون بر ۱۵۰ دانشجو برگزار شد با وعده مسئولان مبنی بر اینکه روز شنبه هفته آینده جلسه‌ای با حضور سید وحید موسوی و برخی دانشجویان به نمایندگی از تجمع‌کنندگان برگزار خواهد شد موردتوافق عموم دانشجویان قرار گرفت و بدین ترتیب تجمع پایان یافت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.