معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خدمات پزشکی و توریست درمانی، ایجاد پالایشگاه‌های کوچک نفت و گاز، فرآوری معادن، فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی را از جمله ظرفیت‌هایی دانست که در مرز دوغارون وجود دارد، اما مغفول مانده است.

تاکید معاون اقتصادی استاندار بر مغفول ماندن ظرفیت‌های منطقه ویژه دوغارون

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان  در نشست خبری «فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون» که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اشتغال و توجه به رونق تولید با هدف توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت یکی از سیاست‌هایی است که مورد تاکید رهبری معظم انقلاب است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی توسعه سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های استان‌ها را تنها راه رسیدن به این ضرورت خواند و تصریح کرد: این استان با وجود مرزهای مشترک طولانی با افغانستان و کشورهای آسیای میانه، محور ترانزیت منطقه بوده و وجود بارگاه امام رضا(ع) که یکی از مهم‌ترین مولفه‌های استان محسوب می‌شود و جذب سالانه بالغ بر ۳۲ میلیون زائر و گردشگر، از دیگر ظرفیت‌های این استان است.

وی بر تقویت نگاه به درون کشور همچنین توجه به کشورهای همسایه و حوزه شرق تاکید و خاطرنشان کرد: اشتراکات فرهنگی جدی میان ایران، افغانستان و کشورهای آسیای میانه وجود دارد که سبب می‌شود نگاه جدی‌تر و مهم‌تری به این حوزه‌ها داشته باشیم.

رسولیان خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه ترانزیت در خراسان رضوی هستیم و با توجه به ظرفیت گسترده‌ای که در استان وجود دارد، به دنبال تقویت مبادلات مرزی با کشور برادر خود، افغانستان هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به همکاری‌های مثبت بخش خصوصی در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: یکی از بهترین مسیرهای سرمایه‌گذاری، دو منطقه ویژه سرمایه‌گذاری «دوغارون» و «سرخس» است.

وی اضافه کرد: در منطقه ویژه سرمایه‌گذاری دوغارون ظرفیت فراوانی برای توسعه سرمایه‌گذاری به ویژه به صورت مشترک با تجار، سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی کشور افغانستان وجود دارد، همچنین امکان بسته‌بندی به صورت جدی در این منطقه فراهم و متقاضیان زیادی برای آن در این منطقه وجود دارد.

رسولیان در ادامه سخنان خود خدمات پزشکی و توریست درمانی، ایجاد پالایشگاه‌های کوچک نفت و گاز، فرآوری معادن، فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی را از جمله ظرفیت‌هایی دانست که در مرز دوغارون وجود دارد، اما مغفول مانده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان این موضوع که تقاضا برای ایجاد بنگاه‌های اقتصادی در این منطقه وجود دارد، گفت: طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی که در استان دنبال می‌شود شامل دو بخش معین‌های اقتصادی و تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری است که در بخش دوم از تمام سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی به صورت جد حمایت می‌شود و در این راستا تعامل حداکثری میان ارکان حاکمیت از جمله ائمه جمعه، رئیس دادگستری، نمایندگان مجلس، فرمانداران، دانشگاه‌ها و تمامی دست‌اندرکاران ایجاد شده است.

وی ضمن بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۱۲۵ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی امضا شده است، ابراز کرد: همچنین ۲۰۰ طرح اولویت دار در ستاد تسهیل با حضور شخص استاندار در حال بررسی است.

رسولیان به موانع سرمایه‌گذاری اشاره و عنوان کرد: به طور مثال در شهر مشهد مشکلات زیادی در خصوص پروژه‌های عمرانی به ویژه در حوزه منطقه ثامن وجود داشته است که با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، بخش عمده موانع سرمایه‌گذاری مرتفع شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.