حجت‌الاسلام پناهیان گفت: باید مشاور روانشناس اسلامی داشته باشیم تا بتوانیم به‌خوبی روی مخاطب‌های خود تأثیر بگذاریم. ما باید جنگ روانی و عملیات روانی را فرا بگیریم و بدانیم چگونه از آن‌ها برای انتقال مفاهیم دینی و اسلامی استفاده کنیم.

جامعه مداحان نیاز به «مشاور روانشناس اسلامی» دارد/ سکولارها نمی‌خواهند سیاست مقدس شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در دوازدهمین همایش نخبگان  هیأت رزمندگان و سازمان بسیج مداحان کشور که در زائرسرای امام رضا علیه السلام در مشهد در حال برگزاری است گفت: دلیل اینکه مقام معظم رهبری بیشتر با مداحان و ذاکران دیدار دارند این است که تأثیر مداحان بر مردم بیشتر از منبر است.

وی افزود: در مسیحیت نیز مداحی داریم و پاپ گفته است برای اینکه بتوانیم مسیحیت را به آفریقا بفرستیم باید از طریق موسیقی و شعر باشد که بهترین نوع آن همان کاری است که شیعیان انجام می‌دهند، اما نتوانسته‌اند این کار را به‌صورت کامل انجام دهند.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: عده‌ای به بهانه پاکت پول دریافتی یا این چنین مسائل، به مداحان حمله می‌کنند اما نمی‌دانند به ریشه دین تیشه می‌زنند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: ما از فرصت‌هایی که در دست داریم استفاده نمی‌کنیم؛ باید مشاور روانشناس اسلامی داشته باشیم تا بتوانیم به‌خوبی روی مخاطب‌های خود تأثیر بگذاریم. ما باید جنگ روانی و عملیات روانی را فرا بگیریم و بدانیم چگونه از آن‌ها برای انتقال مفاهیم دینی و اسلامی انتقال دهیم.

وی افزود: چرا از گفتن کلمه سیاسی و سیاست مداحان ما خودداری می‌کنند، شما می‌توانید به کلمات قداست بدهید. ما همه روضه‌هایمان بر اساس سیاست است و نمونه آن دلیل شهادت امام رضا(ع) و شهادت حضرت زهرا(س) است.

حجت الاسلام پناهیان تاکید کرد: سکولارها دوست ندارند سیاست مقدس شود و زمانی که روضه می‌خوانید از دلایل سیاسی شهادت ائمه ما بگویید تا مخاطب ما بداند ائمه ما از سیاست جدا نبوده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: ۶۰ روز تا انتخابات زمان داریم لذا «چله سیاسی فاطمی» راه بیندازیم به تأسی از حضرت فاطمه(س) و از مردم به شرکت گسترده در انتخابات و دقت در مسائل سیاسی دعوت کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در خصوص مسائل خانواده امروز مشکلات فراوانی داریم و متأسفانه تولید محتوایی خوب برای تحکیم و کاهش مشکلات خانواده نداریم، لذا شما مداحان به خاطر تأثیر زیادتان در خانواده‌ها باید به این موضوع ورود کنید.

پناهیان خاطر نشان کرد: یکی از دلایل کم فرزندآوری در جامعه این است که بانوان نمی‌دانند به میزان تعداد فرزندانشان نزد همسرانشان محبوب‌تر می‌شوند.

وی افزود: نصف قوام خانواده‌ها به دلیل همین روضه‌ها و مداحی‌هایی است که شما انجام می‌دهید زیرا در مداحی‌ها بر پیوندها خانوادگی و فامیلی و احترام‌های مابین اعضای خانواده بسیار تأکید می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: کم مهری پدرها نسبت به دخترهایشان ریشه بدحجابی در جامعه است، لذا شما می‌توانید با بیان توجه امام حسین(ع) به رقیه‌اش و روایت امام صادق(ع) می‌توانید این موضوع را به مردان و دخترانمان بیاموزید.

وی در پایان گفت: بیایم جمله به جمله رفتار ائمه و حضرت فاطمه(س) را برای مردم تبیین کنیم تا زنان و مردان ما بدانند چگونه با هم در خانواده‌ها رفتار و گفت‌وگو کنند.

منبع: صبح توس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.