مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: طی ۹ ماه امسال میزان کمک‌های مردمی و خیرین استان به بهزیستی ۹۰۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۲درصدی کمک‌ خیرین خراسان رضوی به بهزیستی /برون سپاری ۹۶ درصد فعالیت‌های بهزیستی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حمید رضا پور یوسف  در نشست هم‌اندیشی مدیران ستادی و روسای بهزیستی استان خراسان رضوی در نیشابور افزود: ۹۶ درصد فعالیت‌های بهزیستی استان برون سپاری شده و در این چاچوب به ۲ هزار و ۳۰۰ مرکز غیر دولتی در این استان با ۱۱۵ هزار افراد زیرپوشش ماهیانه ۱۰۰ میلیارد ریال یارانه پرداخت می‌گردد.
وی با بیان اینکه این یارانه برای ارائه خدمات به افراد کم بضاعت زیرپوشش می‌باشد اظهار داشت: از ابتدای سال آینده در یکی از شهرستان‌ها "مرکز جامع خدمات بهزیستی به علاوه زندگی" به صورت آزمایشی تشکیل می‌شود که خدمات در آن به صورت متمرکز و جامع ارائه می‌گردد و پرونده‌ها نیز به صورت الکترونیکی خواهد بود.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مهمترین سرمایه بهزیستی سرمایه اجتماعی و انسانی آن است و باید برای حفظ این سرمایه گرانب‌ها تلاش کنیم.
وی افزود: بهزیستی نیشابور از دیرباز همیشه پیشتاز بوده و تخصصی بودن کارهای بهزیستی در این شهرستان نهادینه شده است.
وی ادامه داد: هیچ دستگاهی مانند بهزیستی در این ۴۰ سال رشد و توسعه نداشته و تکالیف این سازمان از ۶ یا هفت مورد در دهه ۶۰ امروز به ۱۵۶ ماموریت رسیده است.
پوریوسف با بیان اینکه در قانون توسعه ششم بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است گفت: در غیاب بهزیستی تکلیف ۹ هزار بیمار روانی مزمن، ۱۲ هزار معتاد متجاهر، زنان سرپرست، کودکان خیابانی، کودکان کار، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست، زنان دارای آسیب ها، دختران فراری، معلولین و بیماران خاص در جامعه معلوم نیست.
۷۱ متقاضی فرزند خواندگی در نیشابور صاحب فرزند شدند
رییس اداره بهزیستی نیشابور نیز در این مراسم گفت: پنج خانه کودکان و نوجوانان از ۹۶ فرزند دختر و پسر بی سرپرست و بد سرپرست در این شهرستان نگهداری می‌کند و طی یک سال گذشته ۷۱ نفر از فرزندان زیرپوشش بهزیستی به متقاضیان فرزند خواندگی سپرده شده است.
علی صدر افزود: سه هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار نیشابور نیز از خدمات حمایتی بهزیستی برخوردار هستند.
وی ادامه داد: طی یک سال گذشته مرکز مداخله در بحران نیشابور با در اختیار داشتن ۲ خودرو خدمات سیار اورژانس اجتماعی به ۲ هزار و ۵۹۵ نفر از افراد در معرض آسیب های مختلف اجتماعی خدمات ارائه کرده است.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.