همدان- رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: شهرستان همدان با ۴۰ واحد دامی و بیش از ۳ هزار راس دام رتبه سوم دام را در استان دارد.

شهرستان همدان رتبه سوم دامی استان دارد

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین فضلی در بازدید خبرنگاران همدان از یک گاوداری صنعتی در شهرستان همدان  اظهار کرد : مقدار سرانه مصرف شیر شهرستان همدان در سال ۱۰۲ کیلوگرم برای هر نفر است و سالانه در شهرستان همدان ۴۶ هزار تن شیر خام تولید می شود.

 وی بیان کرد: شهرستان همدان ۳۴/۱۲ درصد تولید شیر استان را دارد که در مقایسه با تعداد واحد های دامی حدود ۹/۱ درصد افزایش تولید شیر داریم . 

فضلی درباره  واحد دامی بازدید شده نیز گفت:  این واحد صنعتی در شهرستان همدان ۳۰۰ راس دام مولد دارد و کل گله دامداری صنعتی نیز در حدود ۶۰۰ راس است. که این واحد طرح دی اچ آی را اجرا کرده است که بر مبنای آن همه مشخصات دام ها درزمان شیر دوشی و غیره به لحاظ مقدار شیر، نوع دام، تعداد دفعات شیر دوشی و زایمان و غیره ثبت می شود که این روش موجب ارتقای کیفیت مدیریت و تولید در دامداری شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان افزود: این واحد دامداری روزانه ۸ تن شیر خام را روانه بازار مصرف می کند و سالانه ۱۴۰ تن تولید گوشت قرمز دارد.

 مدیر واحد دامی اصلانی  نیز گفت: برای تامین بخشی از علوفه مورد نیاز دام هایش یک مزرعه ۲۰۰ هکتار در مجاروت دامداری بهره برداری کرده است که این مزرعه توانایی تامین ۵۰ درصد علوفه دام ها را دارد و در کنار آن باید برای دامداری کنسانتره و سایر مواد غذایی را نیز خریداری کند.

اصلانی ادامه داد: با افزایش قیمت مواد غذایی(نهاده‌های دامی) اما همچنان قیمت دام تغییر چندانی نداشته و دامداران برای حضور در بازار تولید و تامین مواد غذایی مورد نیاز جامعه بیش گذشته در شرایط اقتصادی موجود برای تامین نهاده های دامی حمایت شوند.

وی گفت : در این واحد ۱۵ نفر مشغول به کار هستند که همه از افراد یک خانواده میباشند که کار هر واحد به یکی از این افراد سپرده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.