استاندار خراسان رضوی گفت: ۱۲۸ هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری در چارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی برای خراسان رضوی منعقد شده است.

۱۲۸ هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی منعقد شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در محل سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در یک سال گذشته چند سیاست راهبردی برای استان در دستور کار قرار داده‌ایم و باورمان بر این است که اگر در حوزه اقتصادی، معیشت مردم و ایجاد شغل‌های‌ جدید و سرمایه‌گذاری در استان فعالیت کنیم، آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این سیاست‌ها را بر اساس الگوی اقتصاد مقاومتی در استان با جدیت دنبال‌ می‌کنیم، افزود: تا پایان سال جاری یک گزارش از اقدامات صورت گرفته به مردم شریف خراسان رضوی ارائه خواهیم داد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون ۱۴۲ معین اقتصاد مقاومتی مسئولیت توسعه و توانمندسازی روستاهای استان را به صورت داوطلبانه برعهده گرفته‌اند، همچنین نهاد اقتصاد مقاومتی استان را به عنوان یک دولت مردمی افتتاح کرده‌ایم که به واسطه آن معین‌های اقتصاد مقاومتی هماهنگ می‌شوند.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه ۱۲۸ هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری در چارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی برای خراسان رضوی منعقد شده است، تصریح کرد: در حوزه آب هم با امضای تفاهم‌نامه در شهرستان چابهار، عملیات انتقال آب از دریای عمان به سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی قطعی شده است.

وی در رابطه با ساماندهی کشف‌رود هم خاطرنشان کرد: در این محدوده یک بحران زیست محیطی رخ داده که با کمک همه نهادهای مرتبط به علاوه دستگاه محترم قضایی و شهرداری مشهد در صدد رفع مشکلات آن هستیم؛ لذا امیدواریم طی برنامه اعلام شده ظرف دو سال آینده بحث کشف‌رود تعیین تکلیف شود.

رزم‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیاست ما در حوزه امنیتی استان در مواجهه با معترضانی که به حق ناراضی هستند، گفت‌وگو، تعامل و حل مشکل است، به علاوه اینکه سیاست مدارا در شورای تامین هم تصویب شده است.

وی یادآور شد: در قضایای اخیر هم مردم خردمند خراسان رضوی و مشهد مقدس همراهی خوبی داشتند، به گونه‌ای که با مدیریت نیروی انتظامی و اعضای شورای تامین استان شرایط کنترل شد.

استاندار خراسان رضوی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه  بخشی از بازار منطقه در اختیار این استان است، بیان کرد: خراسان رضوی ظرفیت و پتانسیل پنج میلیارد دلار صادرات به کشورهای منطقه را دارد.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه ارکان حاکمیت در خراسان رضوی همدل هستند، اظهار کرد: همدلی خوبی بین همه مدیران در این استان وجود دارد و ان‌شاالله همین سیاست را دنبال خواهیم کرد.

وی به مقوله اهمیت بازرسی اشاره کرد و گفت: اینکه پروسه صدور یک مجوز ۶ ماه معطلی داشته باشد، فساد است؛ خراسان رضوی این آمادگی را دارد که پایلوت هر اقدامی در راستای مبارزه با فساد اقتصادی، اعتمادسازی برای مردم، سلامت اداری و ارتقای فضای کسب و کار باشد.

در پایان جلسه شورای اداری استان، با ابلاغ حکم صادره از سوی رئیس سازمان بازرسی کل کشور، حجت الاسلام فتوحی به عنوان بازرس کل خراسان رضوی و مدیر منطقه ۲ معارفه شد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.