همدان- سرپرست مدیریت امور طیور و زنبورعسل سازمان جهادکشاورزی همدان گفت: ۶ هزار و ۹۶۶ شغل در بخش طیور و زنبور عسل این استان ایجاد شده است.

اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در بخش طیور و زنبور عسل همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان علیرضا قراگوزلو با بیان اینکه تعداد واحدهای پرورش طیور و سایر ماکیان در استان همدان ۶۲۶ واحد با ظرفیت ۱۲ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۳۱۴ قطعه است افزود: همچنین در این استان ۲ هزار و ۴۸۱ واحد پرورش زنبور عسل با ۳۴۶ هزار و ۵۳۵ کلنی کندو وجود دارد که برای چهار هزار و ۹۶۲ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی افزود: ۷۱ واحد پرورش کرم ابریشم با ظرفیت ۴۰۰ جعبه تخم نوغان و اشتغال ۷۱ نفر در استان همدان فعالیت می‌کنند.

سرپرست مدیریت امور طیور و زنبورعسل با بیان اینکه ۵۲۷ واحدپرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۹ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۹۰۰ قطعه و اشتغال یک هزار و ۴۱۳ نفر در استان وجود دارد،گفت: میزان جوجه ریزی این واحدها از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۱۸ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۳۵۰ قطعه است.

قراگوزلو با اشاره به اینکه در این مدت ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ تولید شده ادامه داد: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷درصد رشد داشته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تعداد ۱۹ واحد پرورش مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۴۹۸ هزار و ۲۸۰  قطعه و اشتغال ۱۹۹ نفردر استان فعال هستند خاطرنشان کرد: ۵۹۹ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ مادر گوشتی در هشت ماهه اول سال جاری فعال بودند که چهار میلیون و ۹۵۸ هزار و ۵۲۵ قطعه جوجه یک روزه تولید کردند که نسبت به سال گذشته یک درصد رشد داشته است.

سرپرست مدیریت امور طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی با بیان اینکه تعداد ۴۴ واحد مرغ تخمگذار در استان همدان فعال است گفت: این واحدها با ظرفیت یک میلیون و ۷۶۷ هزار و ۳۶۰ قطعه و اشتغال ۲۹۵ نفر در استان فعالیت می‌کنند که موفق شدند ۲ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۳۹۰ قطعه مرغ را در طول  هشت ماهه سال جاری تولید کند و در نتیجه آن ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن تخم به دست آید که رشد ۲۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

قراگوزلو همچنین با اشاره به اینکه ۶ واحد پرورش پولت تخمگذار با ظرفیت ۳۵۹ هزار قطعه فعال که ۵۴ نفر اشتغال نیز به دنبال دارد اظهار کرد: در هشت ماهه اول سال جاری ۶۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی داشتند و تعداد ۶۰۰ هزار قطعه پولت تخمگذار تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: ۱۴ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت ۶۲ هزار قطعه و اشتغال ۶۲ نفر در استان وجود دارد که در هشت ماهه اول سال جاری ۶۵ هزار و ۵۱۳ قطعه جوجه ریزی رخ داده و ۶۰۰ تن گوشت بوقلمون تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.