مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری کنگره هزاره شیخ جام در تابستان ۹۹ یکی از افتخارات استان خراسان رضوی است و باعث تعلق دلبستگی به شهر می‌شود.

برگزاری کنگره «هزاره شیخ جام» یکی از افتخارات خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مروارید اظهار داشت: کنگره هزاره شیخ جام یکی از افتخارات استان خراسان و دغدغه مدیران شهرستان تربت جام است.

وی ادامه داد: در زمان کنونی که نیازمند معنابخشی به نسل جوان هستیم و جوانان امروز نگاهشان به الگوی غربی است برگزاری و معرفی این الگوهای بومی می‌تواند در این معنا بخشی کمک فراوانی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه نیازمند تعلق دلبستگی در جامعه هستیم گفت: برگزاری چنین کنگره‌ای با طنین ملی و بین المللی این پیام را به جوانان می‌دهد که دلبستگی پیدا کنند و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری را از خود بدانند.

مروارید در ادامه گفت: برگزاری این کنگره فرصت سرمایه گذاری در اقتصاد فرهنگ و هنر را فراهم می‌کند و  به شناخت فرهنگ و عنصر دلبستگی کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: یکی از گام‌ها این کنگره دعوت از مدیران اقتصادی است که با حضور خود فرصت‌های سرمایه گذاری را شناسایی و موجب رونق اقتصاد فرهنگ و هنر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برنامه مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی استاندار خراسان رضوی گفت: برش فرهنگی این مثلث توسعه خود را در اقتصاد هنر، اقتصاد فرهنگ و در بازارهای فروش فرهنگی و هنری  آشکار می‌سازد.

مروارید ادامه داد: در شهرستان‌های مشهد، سبزوار، نیشابور و طرقبه و شاندیز گذرهای فرهنگ و هنر در حال اجرا و احداث است بنابر این ضروری است این شهرستان با پشتوانه غنی فرهنگی و هنری که در خود جای داده است این گذر را ایجاد نماید که این مهم فخر شهر و کمک به اقتصاد فرهنگ و هنر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انتظار داریم که با همکاری مدیریت شهری مکانی را برای گذر فرهنگ و هنر در شهرستان تربت جام آماده شود و ما در این اداره کل مراحل اخذ تسهیلات را پیگیری خواهیم کرد تا به این وسیله فضا نشاط را در جامعه فراهم کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.