گیلان- وزیر نیرو در مراسم طرح برق رسانی در صومعه سرا خاطرنشان کرد: امروز گیلان ۱۷۱ پروژه بزرگ وزات نیرو در بخش های مختلف آب، برق، فاضلاب با اعتبار ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و پیشرفت متوسط ۴۰ درصدی در حال اجرا دارد .

۱۷۱ پروژه بزرگ توسط وزات نیرو در گیلان اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ رضا اردکانیان روز پنج شنبه با تاکید بر اینکه شرکت توزیع برق منطقه ای گیلان دستاوردهای خوبی داشته است اذعان داشت:جا دارد از گزارشات مبسوط نماینده عالی دولت در گیلان و گزارشات مدیرعامل برق منطقه ای گیلان تقدیر شود چرا که با اجرای طرح های قابل افتتاح با وجود سرمایه گذاری های اعلام شده صرفه جویی هم صورت گرفته و بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان در این بخش صرفه جویی داشته ایم . 

وزیر نیرو با اشاره به اجرای ۳ پروژه بزرگ GIS صومعه سرا در راستای تامین برق مطمئن و پایدار محدوده فوق،سد لاستیکی در لنگرود و بهره برداری ۲۰ هزار نفر از اب آشامیدنی و کلنگ زنی پست برق و آبرسانی به ۲۹ روستای دیگر  اظهار کرد: پویش الف ب ایران از نیمه دوم سال جاری با اعلام رییس جمهور در جلسه دوم هیات وزیران در مهرماه در راستای افتتاح ۲۲۷ پروژه در استانها با ۳۳ هزار میلیارد تومان انجام شد و بطور همزمان کلنگ زنی و اجرای طرح های دیگر را در دستور کار خود قرار گرفت .

وزیر نیرو ،گیلان را هجدهمین استان در  پویش الف ب ایران عنوان کرد و گفت: تا پایان سال به همه استانها سفرخواهیم کرد .

افزایش شاخص برخورداری از شبکه توزیع برق

استاندار گیلان نیز در این مراسم اذعان داشت:به منظور تامین منابع آب برای شبکه آبرسانی بخش کشاورزی پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصد در دست اجرا است که برای تکمیل این پروره ها نیازمند تخصیص بودجه های تکمیلی است که انشالله بخشی از آن در بودجه ۹۹ تامین و  محقق گردد.

ارسلان زارع گفت: شاخص برخوردی از شبکه توزیع برق در استان از۹۸ درصد به ۹۹ درصد،شاخص آب آشامیدنی در این دوره  از ۶۴ درصد به ۷۸ درصد، فاضلاشهری از ۶۵ درصد به ۷۷/۷۷ درصد رسیده است که نتیجه تلاش خادمان دولت است.

وی افزود:در راستای تامین منابع آب آشامیدنی طرح آبرسانی به لنگرود و سیاهکل ،لاهیجان چابکسر با پیشرفت ۷۰و همچنین طرح آبرسانی به شهرستانهای رودسر، املش ،کلاچای و رحیم آباد با پیشرفت ۸۴ درصد در حال اجرا است .

استاندار گیلان افزود :در بخش تکمیل فاضلابهای استان و تکمیل رودخانه ها و تالاب ها منابع استانی کافی نیست و نیازمند بودجه های ملی میباشد.  

 استاندار بیان کرد:شرایط اقلیمی گیلان اقتضا میکند  که در مناطق استان باید سدهای کوچک و متوسط ساخته شود و بررسی های اولیه صورت گرفته  مطالعات آن انجام شده و در دست اجرا می باشد .

استاندار گیلان خاطرنشان کرد:۳۳ درشد از شبکه های برق استان بالای عمر ۳۰ سال است که برای بهبود و ارتقا این شبکه ها نیازمند تامین اعتبار مناسب از وزارت است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.