مدیر جشنواره‌ها، همایش‌ها و جوایز ادبی هنری سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: طرح ملی سلام بر امام(ع) در سازمان صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد.

برگزاری طرح ملی سلام بر امام در صداوسیما

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن محمدیان، مدیر جشنواره‌ها، همایش‌ها و جوایز ادبی هنری سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی  در حاشیه آغاز طرح ملی سلام بر امام در صداوسیمای خراسان رضوی گفت: طرح ملی سلام بر امام یا همان قرائت دســته جمعی زیارت امین‌الله در هر چهارشنبه که متعلق به امام رضا(ع) اســت، از سال ۹۶ به صورت استانی آغاز شد و اکنون پس از گذشت دو سال از شروع این طرح، شاهد اجرای آن در سطح ملی هستیم.
وی ادامــه داد: با توجه به موضوع زیــارت از بعید و دلدادگی هر ایرانی به ســاحت نورانی امام هشتم، امیدواریم با محوریت و پیگیری‌های صداوسیمای خراســان رضوی در سطح ملی، ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد پخش قرائت این زیارت نورانی در تمامی مراکز استانی صداوسیما باشیم.
مدیر جشنواره‌ها، همایش‌ها و جوایز ادبی هنری سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکنون با اجرای این طرح در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مجموعه هماهنگ کننده در سطح دانشگاه‌های سراسر کشــور در نظر داریم در برنامه بعدی با اجرا در سطح یکی از مدارس مشهد، شاهد کلید خوردن این طرح در سطح مدارس تمام کشور نیز باشیم.
محسن نصرپور، رئیس سازمان صداوسیمای خراسان رضوی گفت: بستر همکاری با دبیرخانه طرح ملی سلام بر امام(ع) موجود است اما نیاز است اقدامات ابتکاری در این حوزه انجام شود تا ضمن افزایش استقبال اقشار جوان محتوای رسانه‌ای این طرح نیز از استانداردهای لازم برخوردار باشد.
وی افزود: صداوسیمای خراسان رضوی آمادگی این را دارد که به عنوان مجری این طرح در سایر مراکز استانی، طرح ملی سلام بر امام را پیگیری و دنبال کند.
مهدی رجب‌پور، مسئول کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) به عنوان تشکل مردمی مجری طرح ملی سلام بر امام(ع) اظهار کرد: طرح ملی سلام بر امام(ع) هم‌اکنون در بیش از یک هزار مسجد مشهد مقدس و بیش از ۵ هزار مسجد کشور در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: با موافقت ریاست قوه قضائیه این طرح به زودی نیز در زندان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود. 
محسن هوشمند، معاون دبیرخانه طرح سلام بر امام(ع) نیز بیان کرد: طرح ملی سلام بر امام(ع) می‌توانــد مانند زیارت امام حسین(ع) در پنجشنبه‌شب‌ها و دعای ندبه در روز جمعه نهادینه شود و از این جهت طرح چهارشنبه‌های امام رضایی در شبکه مجازی را جریان سازی کرده‌ایم.
هوشمند بیان کرد: در نظر داریم در کنار پخش قرائت زیارت امین‌الله، بیان تفسیر فرازهای این زیارت را نیز در صداوسیما پخش کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.