تبریز- مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی اعلام کرد: هیچ گونه منع شرعی و قانونی برای ازدواج دختران بالای ۱۳ سال وجود ندارد و نباید از این موضوع به عنوان کودک همسری یاد شود.

ازدواج دختران بالای ۱۳ سال منع قانونی ندارد

به گزارش قدس آنلاین؛ احد جودی بلوغ را شرط لازم و اصلی برای ازدواج طبق موازین قانونی و شرعی در ایران بیان و اضافه کرد: بر این اساس در آذربایجان شرقی طی سالجاری هیچ گونه ازدواج زیر ۱۳ سال بانوان به ثبت نرسیده است و هر گونه انتشار اخبار در این زمینه کذب است.

وی اظهار داشت: تمام آمارهای مربوط به ازدواج در استان به دختران بالای ۱۴ سال تعلق دارد و طبق آخرین آمارهای ثبت شده در اداره کل ثبت احوال از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۲ هزار و ۱۰۳ فقره ازدواج ثبت شده است که ۱۰ درصد آنها مربوط به ازدواج دختران ۱۴ سال بوده است که ۲ هزار و ۴۸۸ مورد را شامل می شود.

جودی افزود: در این بین تنها ۵ فقره ازدواج برای پسران ۱۴ ساله در آذربایجان شرقی ثبت شده است و تعداد ۱۰۰ نفر از پسران ازدواج کرده نیز بین ۱۵ تا ۱۹ سال سن داشته اند.

وی بیشترین تعداد فراوانی ازدواج دختران ۱۴ سال در آذربایجان شرقی را مربوط به شهرستان های چارایماق و خداآفرین و شهرستان های ایلات نشین دانست و ادامه داد: مجموع تعداد دختران ۱۴ ساله ازدواج کرده در آذربایجان شرقی از ابتدای امسال تاکنون ۸۷ نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.