قزوین- مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: میزان فرونشست زمین در برخی اراضی دشت قزوین سالانه ۱۸ سانتی متر است که باید اقدامات پیشگیرانه‌ای را در دستور کار قرار داد.

بهره برداری بی رویه از منابع طبیعی زندگی مردم را تهدید می کند

به گزارش قدس آنلاین؛قدرت‌الله مهدیخانی روز پنجشنبه در نشست خبری با رسانه‌های استان قزوین که به مناسبت پنجم دی ماه، روز ملی ایمنی در برابر زلزله برگزار شد، افزود: این فرونشست‌ها که به دنبال بهره‌برداری بی‌رویه از منابع زیرزمینی در استان به وقوع پیوسته هم نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی با بیان اینکه منابع آب و خاک متعلق به نسل آینده نیز هست، اظهار داشت: اگر نتوانیم با همکاری جوامع محلی و رسانه‌ها به اطلاع رسانی درستی اقدام کنیم، آیندگان در مورد ما قضاوت درستی نخواهند داشت که امیدواریم در این رابطه یک همت جمعی در حوزه فرهنگی صورت پذیرد.

مهدیخانی با اشاره به گسل‌های شمالی و جنوبی موجود در قزوین، تصریح کرد: گسل شمالی استان در ۸۰۰ سال گذشته فعالیتی نداشته اما کارشناسان عقیده دارند که در صورت فعال شدن آن، زلزله‌ای به قدرت هفت ریشتر در استان به وقوع می‌پیوندد.

این مسوول در خصوص اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته جهت مقابله با زمین لرزه، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۰ هزار دانش‌آموز و یک هزار و ۱۰۰ کارمند زن معادل ۱۱ هزار نفر ساعت از آموزش‌های ایمنی و مدیریت بحران استان قزوین بهره‌مند شده‌اند.

مهدیخانی به شناسایی ۲۵ نوع از بلایای طبیعی در استان قزوین اشاره و یادآور شد: تمامی نکات ایمنی و روش‌های پیشگیرانه در برابر حوادث طبیعی به کارمندان، مدارس، دانشگاه‌ها، دهیاری‌ها و حتی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.