گرگان- آتش‌سوزی پارک ملی گلستان که ۴۸ ساعت قبل در چند نقطه از این پارک جنگلی آغاز شد، بامداد روز پنجشنبه با تلاش نیروهای محیط‌بان و مردمی به طور کامل خاموش شد.

آتش سوزی در جنگل گلستان مهار شد

به گزارش قدس آنلاین؛ آتش از عصر سه‌شنبه حدود پنج هکتار از دو منطقه دره شمالی و قوشه چشمه در پارک ملی گلستان را در برگرفته بود.

رییس پارک ملی گلستان روز پنجشنبه  گفت که در آتش سوزی هر دو منطقه علاوه بر نقش مشهود عامل انسانی، گرمای هوای چند روز گذشته، خشک شدن برگ درختان و وزش باد در افزایش سرعت و گستره آتش موثر بود.

مهدی تیموری اظهار داشت: همچنین شب گذشته بر اثر روشن کردن آتش توسط چند راننده در کنار جاده اصلی گرگان - بجنورد، آتش حدود نیم هکتار از مسیر کنار جاده پارک ملی گلستان را فرا گرفت که با تلاش نیروهای محیط‌بان و همیاری مردم ساعت ۱:۳۰ بامداد این آتش نیز به طور کامل خاموش شد.

وی افزود: با توجه به احتمال همیشگی وقوع آتش سوزی در پارک ملی گلستان از مسوولان خواسته ایم با هدف حفاظت بهتر و پیشگیری از آتش‌سوزی، شرایط را برای استقرار گشت‌های موقت آتش‌بانی در منطقه فراهم کنند.

تیموری گفت: هم اینک آتش‌ در پارک ملی گلستان خاموش شده اما با توجه به وضعیت جوی، بادهای شدید و خشک‌شدن سطح جنگل بویژه انباشت برگ‌، نیروهای محیط‌بانی در حالت آماده‌باش قرار دارند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.