مازندران- با حضور وزیر مسکن و شهرسازی، عملیات اجرایی طرح ملی مسکن در مازندران آغاز شد.

ثبت نام ۲۴۰ هزار نفر در طرح ملی مسکن در کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد اسلامی صبح پنج شنبه با حضور در منطقه«عالیواک» ساری از ساخت ۲ هزار ۳۰۹ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح در ۲۳ شهر مازندران عملیاتی می شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۱۰ واحد مسکن مهر در مازندران آماده بهره برداری است، اضافه کرد: یکهزار و ۶۹۵ واحد دیگر در استان وجود دارد که با تعیین تکلیف این خانه ها، پرونده مسکن مهر در مازندران بسته خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه مسکن ملی در بافت‌های شهری دارای زیرساخت احداث خواهد شد، از ارائه مشوق از سوی دولت به سازندگان مسکن ملی خبر داد.

اسلامی با بیان اینکه طرح مسکن ملی، متقاضی محور است، به ثبت نام ۲۴۰ هزار متقاضی در طرح ملی مسکن اشاره کرد و گفت: تسهیلات چند لایه در این طرح پیش بینی شده و مردم در اجرای این پروژه ها نقش اصلی دارند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در این طرح حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح شهرهای کشور و با مشارکت متقاضیان ساخته می شود، افزود: حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده و مابقی در سایر اراضی پیش بینی شده، احداث خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه طبق تفاهمنامه مابین وزارت راه و بنیاد مسکن، این نهاد ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر را اجرایی می کند، خاطرنشان کرد: کارت اعتباری مصالح ساختمانی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد تا مصالح ارزان قیمت دریافت کنند.

اسلامی از یکهزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش راه های شمال کشور خبر داد و گفت: منطقه یک آزادراه تهران - شمال، بخشی از محور هراز و پلِ شهر پلسفید در دهه فجر به بهره برداری می رسند.

وی در پایان تاکید کرد: موانع خط آهن گرمسار - اینچه برون باید مرتفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.