رییس دادگستری خراسان رضوی گفت: خانواده‌ها باید در حل برخی مشکلات اجتماعی بیشتر احساس مسوولیت کرده و در میدان حضور داشته باشند.

خانواده‌ها در حل معضلات اجتماعی بیشتر احساس مسوولیت کنند

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی صادقی افزود: با احساس مسوولیت خانواده‌ها که مورد حمایت مسوولین جامعه نیز می‌باشد، مطمئن هستیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی همانند اعتیاد و طلاق می‌توانیم نتایج و آمار بهتری در عملکرد سالانه داشته باشیم.
وی ادامه داد: اگر امروز بر خلاف سایر کشورها و نظام‌ها، شاهد حجم بسیار پرونده تشکیل شده در نظام قضایی کشور هستیم، به خاطر نگاه اشتباهی است که در کشور ما وجود دارد و هر چه سریع‌تر باید به اصلاح این نگاه بپردازیم.
وی گفت: اگر بی مسوولیتی در خانواده‌ها نسبت به بزه و جرم تغییر نکند، مشکلات ما در آینده بیشتر از امروز خواهد بود.
صادقی افزود: در تمام موضوعات اجتماعی مهمترین و موثرترین عامل، خانواده است.
وی ادامه داد: مشکلی که امروز در بزه‌هایی همچون حجاب، اعتیاد و طلاق وجود دارد به این دلیل است که خانواده‌ها احساس مسوولیت کمتری در خود دارند.
رییس دادگستری خراسان رضوی گفت: بیشتر خانواده‌ها، توقع و چشم امید خود را به مسوولان دوخته‌اند، در عین حال که مسوولان نیز نباید از انجام وظیفه خود غفلت کنند نیاز است خانواده‌ها نیز در کاهش بزه در جامعه نقش ایفا کنند.  
وی با بیان اینکه هرچه مشکلات اقتصادی بیشتر شود، آسیب‌های اجتماعی نیز رشد صعودی پیدا می‌کند افزود: همه دستگاه‌های قضایی، اجرایی و خانواده‌ها به سهم خود باید تلاش کنند تا اشتغال، سرمایه در گردش، فعالیت اقتصادی همراه با امید در جامعه شکل بگیرد تا مشکلات کاهش یابد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.