خراسان شمالی- مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: همزمان با پویش الف_ب_ایران بزودی بزرگترین پروژه شهر آشخانه به بهره برداری خواهد رسید.

بزرگترین پروژه آشخانه به بهره برداری می رسد
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، غلامحسین ساقی با بیان خبر فوق گفت: عملیات تصفیه خانه فاضلاب شهر آشخانه با فناوری لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر در  تیرماه ‌٩١  با ٢٩٣ میلیار ریال  از منابع عمومی آغاز گردید و هدف اجرایی این طرح تحت پوشش قرار دادن جمعیت ٢٧ هزار نفری شهر آشخانه می باشد که با افتتاح فاز یک این طرح ۵۰درصد ازشهر آشخانه  تحت پوشش شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب قرار خواهند گرفت .  
وی افزود: این تصفیه خانه با پیشرفت فیزیکی ١٠٠ در صد در قالب پویش #الف_ب_ایران آماده بهره برداری است.
وی گفت: خط انتقال تحت فشار بعداز ایستگاه پمپاژ به طول ٣ هزار متر ودو خط موازی از ایستگاه پمپاژ تا تصفیه خانه با لوله پلی اتلین به قطر 300میلیمتر صد درصد انجام شده و ایستگاه پمپاژ این تصفیه خانه  نیزبه صورت کامل وباظرفیت  افق طرح آماده بهره برداری است.
مهندس ساقی خاطرنشان ساخت: از 65 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب شهر آشخانه 35 کیلومتر آن اجرا شده و در حال انشعابگیری است.واجرای مابقی شبکه جمع آوری هم با قوت در حال انجام است که در صورت مساعدت و تخصیص اعتبار متناسب امکان تکمیل تمام پروژه تا پایان برنامه ششم توسعه وجود دارد.
ساقی افزود: در زمان اجرای این پروژه   ٢٠ نفر از نیروهای بومی به صورت مستقیم و ٣٠ نفر به شکل غیر مستقیم مشغول به کار شده و  پس از بهره برداری ١۵  نفر مستقیماً و ۵ نفر غیر مستقیم در این تصفیه خانه مشغول به کار خواهند بودکه  ٩٠ درصد این افراد بومی این منطقه خواهند بود .  
مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: استفاده ازحدود 1/2 میلیون مترمکعب پساب سالانه این تصفیه خانه فرصت مناسبی برای توسعه صنعت در منطقه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.