خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی گفت: اگر قرار است شاهد افزایش نرخ نان در سطح استان باشیم باید تمام ابعاد و شرایط این افزایش به درستی سنجیده شود.

تمام ابعاد افرایش قیمت نان باید به درستی سنجیده شود
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمد علی شجاعی در چهارمین کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان اظهار داشت:سالهاست که بحث افزایش قیمت نان و چگونگی اجرای این افزایش در سطح کشور مطرح بوده و خاص این استان هم نیست .
وی افزود: اینکه نرخ نان در سالهای اخیر در چندین استان کشور تغییر نکرده دلایل خاص خود را دارد اما نظر شخصی من این است که یک سری هزینه ها بر نانوایی ها تحمیل شده و نتوانسته ایم کاری انجام دهیم.
شجاعی با تاکید بر این مساله که غذای قالب دهک های پایین جامعه نان است، تصریح کرد: دهک های بالا اعتراضی به افزایش قیمت نان ندارند اما باتوجه به اینکه سرانه مصرف نان این استان نسبت به سطح کشور بالاست باید تصمیمی با تسلط دانایی اتخاذ شود ضمن آنکه ۸۰ درصد مردم این استان هم مشمول دریافت یارانه هم هستند.
وی خاطرنشان کرد: باید به صنف نانوا کمک کرد اما نباید تنها بحث ما منوط به نرخ نان شود بلکه باید راهکاری در مسیر اصلاح و ساماندهی با سنجیده شدن تمام شرایط انجام شود.
شجاعی افزود: افرایش قیمت نان لازم است اما زمان و چگونگی آن بیشتر حائز اهمیت بوده ضمن آنکه باید در کنار این عوامل جبران نداشته های نانوایی ها هم انجام شود و مشکلات هزینه ای نانوایی های مختلف از راه های مختلف حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.