دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته برآورد می‌شود حجم کل سرمایه‌گذاری‌ها در کسب‌وکارهای ثبت‌شده در طرح مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی استان ۳۷۸ میلیارد تومان باشد.

برآورد ۳۷۸ میلیارد تومانی سرمایه گذاری کسب وکارهای ثبت شده در طرح مثلث اقتصادی

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر لبافی به تشریح اقدامات معین‌های اقتصادی در شهرستان‌ها و رصد عملکرد آن‌ها پرداخت و توضیح داد: این ارزیابی و نتایج آن به استناد اطلاعاتی است که در سامانه اقدامات معین‌ها به ثبت رسیده و تائید اطلاعات مذکور نیز توسط فرمانداران انجام‌گرفته است. در ادامه داده‌های مربوطه توسط گروه کارشناسی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان نیز رصد، بررسی و تصدیق می‌شود.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی ادامه داد: درمجموع تاکنون ۶۲۴ پروژه کسب‌وکار توسط ۴۹معین در ۲۶شهرستان استان در سامانه ثبت‌شده است.

وی به جزئیات بیشتری از این پروژه‌ها اشاره و عنوان کرد: از مجموع ذکرشده،  ۱۰۴ پروژه و فعالیت اقتصادی به تائید فرمانداران نرسیده و به‌طور مستقیم از کارتابل فرمانداری به معین‌ها عودت داده‌شده است. ۱۱۷پروژه و فعالیت اقتصادی نیز توسط فرمانداران تائید شده و پس از بررسی توسط گروه کارشناسی نهاد، به دلیل وجود نواقص به فرمانداران بازگردانده شد؛ همچنین ۷۶ مورد از آن‌ها را نیز فرمانداران به معین‌ها ارجاع دادند تا اصلاحات لازم برای این موارد انجام بگیرد.

لبافی خاطرنشان کرد: اما ۹۶ فعالیت نیز در حال حاضر توسط فرمانداران تائید شده و در کارتابل نهاد قرارگرفته است تا بررسی نهایی بر روی آن‌ها انجام گیرد. نهایتاً ۱۶۵ فعالیت و کسب‌وکار نیز توسط گروه کارشناسی مذکور، تاییدات لازم را دریافت کرده و به‌عنوان سابقه معین تعریف‌شده‌اند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی، این توضیح را هم داد که از مجموع ۶۲۴ کسب‌وکار ثبت‌شده (اعم از تائید شده و نشده)؛ ۲۵درصد در بخش صنعت بوده و به همین نسبت نیز در بخش دام‌پروری طرح ارائه‌شده است، همچنین بخش خدمات با ۱۶درصد و کشاورزی با ۱۴درصد در رتبه‌های بعد قرار دارند. در این میان، بخش گردشگری و صنایع‌دستی نیز سهمی ۱۱ درصدی از کسب‌وکارهای ثبتی داشته است.

وی حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده برای ۶۲۴طرح کسب‌وکار خرد، متوسط و بزرگ را ۳۷۸میلیارد تومان برآورد کرد و عنوان کرد: ۱۶۵ فعالیت خرد و متوسطی که توسط گروه کارشناسی نهاد تائید شده‌اند؛ دو هزار و ۶۰۸ فرصت شغلی را منجر خواهند شد و تعداد کل فرصت‌های شغلی محقق شده بر اساس اعلام معین‌ها، تائید فرمانداران و البته بررسی گروه کارشناسی نهاد، ۸۲۴مورد بوده است.

لبافی تصریح کرد: علاوه بر این، تاکنون ۸۷ حساب سپرده توسعه روستایی نیز توسط ۱۱ معین در سامانه مذبور ثبت‌شده که تعداد اعضای آن‌ها ۳هزار و ۱۹۳ نفر برآورد می‌شود و مبلغ کل سرمایه‌گذاری صورت گرفته در آن نیز به ۲۹میلیارد ریال می‌رسد.

وی افزود: از این میان، ۳۳ حساب سپرده روستایی هم به تائید گروه کارشناسی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی رسیده که درمجموع یک هزار و ۱۸۸ عضو داشته و مبلغ ۲هزار و ۸۴۵ میلیون ریال سرمایه‌گذاری برای آن انجام‌شده است. در کنار آن، ۲۶حساب توسعه روستایی را نیز فرمانداران تائید کرده و در مرحله نهایی بررسی‌ها توسط نهاد قرار دارند.

این گزارش حاکی است؛ نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی در محل مرکز آموزش و پژوهش اتاق مشهد مستقر است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.