رئیس اداره انتظامات خواهران حرم مطهر امام رضا(ع) از اجرای طرح «رحمت رضوی» توسط خواهران خادمیار رضوی این اداره خبر داد.

سفیران رحمت رضوی میهمان خانه‌های مددجویان

قدس آنلاین: زهرا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس گفت: انجام این طرح با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) مشهد و با استحضار معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی و در راستای دیدار با خانواده‌های کم‌برخوردار و بیمار زیر پوشش کمیته مزبور است.

وی ادامه داد: این طرح در هر هفته در روزهای چهارشنبه که روز زیارتی امام رضا(ع) است با اعزام هشت نفر از خواهران خادمیار رضوی این اداره همراه نماینده کمیته امداد امام خمینی(ره) مشهد به خانه افراد معرفی شده از سوی این کمیته انجام می‌شود.

رئیس این اداره متذکر شد: هدف از اجرای این طرح، عیادت از بیماران خانواده‌های کم‌برخوردار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) مشهد است که به علت مشکلات بدنی، عدم توانایی حرکتی، ابتلا به برخی از بیماری‌ها از قبیل بستری در منزل، فلج و... نمی‌توانند برای زیارت امام هشتم(ع) به بارگاه مطهر آن امام رئوف(ع) مشرف شوند.

قاسمی درباره حضور این خادمیاران رضوی در منزل مددجویان اشاره شده، تصریح کرد: در این بازدید، خواهران خادمیار رضوی این اداره با حضور در منزل این افراد، ضمن حمل پرچمی که متبرک به نام امام هشتم(ع) است به قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع)، بیان مناقب آن حضرت، مدیحه‌سرایی یا مرثیه‌سرایی می‌پردازند و فضای خانه این مددجویان متبرک به یاد و نام امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می‌شود.

این مقام مسئول متذکر شد: در این دیدارها، هدایای متبرک و همچنین برخی از اقلام مورد نیاز خانواده‌ها به آن‌ها تقدیم می‌شود.

رئیس این اداره افزود: در بازدید از منازل این مددجویان، چنانچه نیاز به خدماتی از جمله تعمیرات و مرمت ساختمانی و موارد موجود در منزل، خرید برخی از اقلام مورد نیاز منزل، تهیه جهیزیه برای نوعروسان این خانواده‌ها و... باشد، این موارد با هزینه شخصی خواهران خادمیار رضوی این اداره و به صورت اختیاری و داوطلبانه انجام می‌شود.

وی این اقدام را نمونه‌ای از همیاری و همدلی با شهروندان و مجاوران مشهدی به ویژه نیازمندان و مددجویان دانست و افزود: در برخی از منازل این مددجویان، خردسالان و فرزندانی حضور دارند که از نعمت پدر محروم بوده و خواهران خادمیار رضوی این اداره، این فرزندان را به عنوان فرزندان معنوی و تحت پوشش خود قرار داده و تا حد امکان در رفع نیازهای تحصیلی، آموزشی و... آنان می‌کوشند.

رئیس این اداره اظهار کرد: این طرح از سالروز ولادت امام رضا(ع) در ماه ذی‌القعده شروع شده و خواهران خادمیار رضوی این اداره تاکنون در منزل ۴۸ خانواده مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ع) مشهد حضور پیدا کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.