گسترش بیماریهای انگلی نظیر براکسی علت اتلاف ۳۵ راس قوچ و میش از گونه های حفاظت شده محیط زیست شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب خراسان رضوی اعلام شد.

علت مرگ ۳۵ راس قوچ و میش در جنوب خراسان رضوی انگل است

به گزارش قدس آنلاین، رییس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت: به دلیل بروز و گسترش این بیماریها طی یک ماه گذشته ۲۰ راس قوچ و میش در عرصه های حفاظت شده محیط زیست این شهرستان تلف شدند.

محمد یوسف نژاد افزود: نمونه هایی از پیکر این گونه های جانوری برای بررسی بیشتر به دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد ارسال شد که بیماریهای انگلی علت بروز آن تشخیص داده شد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از همهگیری این بیماری بین سایر گونه های جانوری علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه نسبت به دفن گونه های تلف شده اقدام شد و مراتب توسط محیط زیست و دامپزشکی در دست بررسی و نظارت است.

مجتبی رضا نژاد رییس اداره حفاظت محیط زیست بحستان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تلف شدن ۱۵ راس قوچ و میش در این شهرستان بر اثر بیماری انگلی براکسی خبر داد.

اتلاف گونه های محیط زیست در گناباد و بجستان بازتاب زیادی در بین مردم و فضای محازی این شهرستانها داشت و موحب بروز نگرانی هایی در این زمینه شد

گستره حفاظت شده محیط زیست و شکار ممنوع شهرستانهای گناباد و بجستان بیش از ۵۵۰ هزار هکتار است و از مهمترین گونه های جانوری این مناطق می توان به قوچ، میش، کل، بز، تیهو، گربه پالاس، روباه، کفتار و انواع پرندگان نظیر هوبره و کبک اشاره کرد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.