دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی از پیگیری مسائل مربوط به ساماندهی رودخانه حفاظت شده کشف رود خبر داد و گفت: ۹۰ کیلومتر از اراضی بستر رودخانه به میزان ۱۵۰۰ هکتار ازاد سازی شده است.

آزادسازی ۱۵۰۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه کشف رود

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین درودی از پیگیری مسائل مربوط به ساماندهی رودخانه حفاظت شده کشف رود خبر داد و بیان کرد: کشف رود، رودخانه‌ای است که در میان دره کشف رود خراسان رضوی جاری است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی تصریح کرد: طول این رودخانه ۲۹۰ کیلومتر است که پس از ادامه مسیر در محل پل خاتون سرخس به رودخانه هریررود می‌پیوندد.
وی با اشاره به وضعیت نامطلوب و نامطبوع تخلیه فاضلاب و آثار زیان بار زیست محیطی و آلودگی ناشی از کاشت و برداشت صیفی جات با استفاده از آب‌های آلوده کشف رود که سلامت مردم را به خطر انداخته است، اظهار کرد: در حال حاضر این رودخانه بزرگترین معضل بهداشتی مشهد است که کاشت و برداشت این محصولات به ظاهر سالم، سلامت شهروندانی را که از این محصولات غیر بهداشتی استفاده می‌کنند به مخاطره انداخته است.

درودی با اشاره به ورود مدعی العموم به این موضوع در راستای حفظ سلامت عمومی بیان کرد: در حال حاضر و در خصوص رودخانه کشف رود دادستانی با همکاری سازمان‌های مسئول اقداماتی را انجام داده که از جمله ۹۰ کیلومتر از اراضی بستر رودخانه به میزان ۱۵۰۰ هکتار ازاد سازی شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.