رئیس دیوان عالی کشور از آغاز برنامه مبارزه با قضات فاسد در بدنه دستگاه قضا خبر داد.

رئیس دیوان عالی کشور: برنامه مبارزه با قضات فاسد آغاز شده است

قدس آنلاین: حجت الاسلام مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد برنامه این نهاد برای برخورد با قضات فاسد، گفت: اگر تحول در بدنه قوه قضائیه انجام نشود، طبیعتاً تحول واقعی را شاهد نخواهیم بود.

وی ادامه داد: وظیفه دستگاه قضا است که با هرنوع فسادی برخورد کند و از سوی دیگر دستگاه قضایی مصمم است نسبت به سلامت خود اقدامات لازم را مورد توجه قرار دهد.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دستگاه قضا برنامه خود را برای برخورد با قضات فاسد آغاز کرده و رئیس قوه قضائیه نیز پیگیر این برنامه است.

به گزارش فارس، در پی اجرای برنامه تحولی در قوه قضائیه،عزم این دستگاه برای برخورد با مفاسد در درون و خارج از این دستگاه بشدت دنبال می شود تا جایی که خط قرمزی برای مبارزه با مفاسد و دانه‌درشت‌ها وجود نداشته و در اولین گام برخورد با قضات فاسد در دستور کار قرار گرفته است و رئیس قوه قضائیه تیرماه بود که به صورت رسمی اعلام کرد: «برخورد با ۶۰ قاضی متخلف را در برنامه کاری خود دارد و این آغاز کار است. در این باره کمیسیون تعیین صلاحیت را فعال کردم و تاکنون دو الی سه جلسه هم تشکیل شده است و دادگاه عالی صلاحیت را بنده تشکیل می‌دهم و بخش‌های مختلف نظارتی در دستگاه قضایی در این زمینه فعال شده‌اند.»

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.