۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 684993

یادداشت

نبود زمین؛مشکل مهم ساخت مسکن برای نیازمندان

حبیب الله آسوده/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی

ساخت مسکن برای نیازمندان همزمان با فعالیت کمیته امداد در کشور شروع شده و طی سال های جاری با جدیت بیشتری دنبال می شود، این موضوع به دلیل هزینه های بالا مسکن صورت گرفته و در قالب ارائه تسهیلات بانکی به خانواده ها روند رو به رشدی را تاکنون طی کرده است.

ساخت مسکن نیازمندان از سال ۸۴ در حوزه روستاها نیز مورد توجه بیشتری قرار گرفت، در این میان با کمک بانک ها و بنیاد مسکن در روستاهای مختلف کشور روند ساخت مسکن برای نیازمندان سرعت گرفت.
اما در روستاهای خراسان رضوی در راستای مقاوم سازی مسکن برای نیازمندان تسهیلاتی به مبلغ ۴۰ میلیون تومان با کمک بنیاد مسکن و بانک ها به متقاضیان پرداخت می شود، همچنین مابقی هزینه ها را کمیته امداد این استان پرداخت کرده است.
در شهرهای بزرگ ماجرا طور دیگری است، زیرا عمده چالش در بخش ساخت مسکن های نیازمندان نبود زمین است، با توجه به جمعیت بالا در شهرهای بزرگ لازم است دولت برای نبود زمین فکری کند، چراکه این مشکل روند ساخت این مسکن ها را کند می کند.
یکی دیگر از مشکلات در بحث ساخت مسکن نیازمندان افزایش قیمت و بی ثبات بودن آن در بازار است، زیرا این مشکل نه تنها روند ساخت را دچار مشکل می کند بلکه به اعتبار بیشتری هم نیاز دارد.
در راستای بهبود وضعیت مسکن برای خانواده های نیازمند در روستاها ۳۰ میلیون وام بلاعوض در کنار ۳۰ میلیون تسهیلات دیگر پرداخت می کنیم که بخشی از این میزان سهم خیران است، البته آنها ممکن است یا در بحث پرداخت تسهلات کمک کنند یا در بحث ساخت مسکن نیازمندان، بنابراین سهم خیران نیز در این عرصه قابل توجه است.
قیمت کنترل ها از سوی دولت یکی از درخواست های کمیته امداد بوده، زیرا بی ثباتی و افزایش قیمت ارزش ساخت را بالا برده و حتی سبب می شود تعدادی از خانواده ها نتوانند مسکن مورد نیاز خود را بسازند.
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.