دبیر شورای هماهنگی بانک های استان خراسان رضوی گفت: با فراهم شدن بستر های لازم توسط بانک ها، فرآیند اعطای تسهیلات بانکی به صورت کاملا الکترونیکی اجرا خواهد شد.

فرآیند اعطای تسهیلات بانکی الکترونیکی می شود

حسن مونسان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: بانک مرکزی برنامه ای باعنوان اعطای  تسهیلات بانکی و انجام فرآیند آن به صورت کاملا الکترونیکی را به بانک ها ابلاغ کرده است .

وی با بیان اینکه بانک ها برای اجرایی کردن این سیاست باید جوانب این موضوع  را به طور کامل مورد بررسی قرار دهند، تصریح کرد: برخی از بانک ها در حال آماده کردن بسترهای لازم برای این موضوع هستند اما به دلیل اینکه تمام فرایند دریافت تسهیلات از مرحله درخواست توسط فرد و ثبت اطلاعات تا تایید استعلام ها ، دریافت مدارک و اعتبار سنجی در این فرایند باید تعریف و به صورت کاملا الکترونیکی انجام شود و از این حیث  اجرای این برنامه بسیار پیچیده و سنگین است بانک ها در حال طراحی یک برنامه نرم افزاری جامع و کامل برای این موضوع هستند.

مونسان با اشاره به اینکه این سیاست بانک مرکزی در راستای جلوگیری از بروکراسی اداری و پاسخگویی به هنگام و سریع به مشتریان است ، ادامه داد: از طرفی در این برنامه متمرکز بودن همه بانک ها به صورت یک پارچه مطرح نیست و هر بانک باید یک برنامه نرم افزاری جداگانه و مخصوص تدوین و طراحی کند.

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان خراسان رضوی با بیان اینکه اجرای فرایند اعطای تسهیلات بانکی به صورت الکترونیکی بخشی از  اجرای بانکداری الکترونیک و هوشمند است، تصریح کرد:   درباره اینکه از چه زمانی اعطای تسهیلات به مشتریان بانکی باید از این طریق و به صورت کاملا الکترونیکی انجام شود تاکنون ابلاغی از سوی بانک مرکزی به بانک ها صورت نگرفته است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.