دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، تاکنون پنج شهرستان درگز، رشتخوار، سبزوار، بینالود و تربت حیدریه بهترین عملکرد را به لحاظ معین‌های اقتصاد مقاومتی داشته‌اند.

معرفی پنج شهرستان برتر خراسان رضوی به لحاظ عملکرد معین‌های اقتصادی

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر لبافی در این باره اظهار کرد: این ارزیابی و نتایج آن به استناد اطلاعاتی است که در سامانه اقدامات معین‌ها به ثبت رسیده و فرمانداران مربوطه نیز آن را تایید کرده‌اند. 

وی ادامه داد: در مجموع تاکنون ۶۲۴ پروژه کسب و کار توسط ۴۹معین در ۲۶شهرستان استان  خراسان رضوی در سامانه ثبت گردیده است.

لبافی به جزئیات بیشتری از این پروژه‌ها اشاره و عنوان کرد: از مجموع ذکر شده، ۱۰۴ پروژه و فعالیت اقتصادی به تایید فرمانداران نرسیده و به طور مستقیم از کارتابل فرمانداری به معین‌ها عودت داده شده و ۱۱۷پروژه و فعالیت اقتصادی نیز توسط فرمانداران تایید گردیده و پس از بررسی توسط گروه کارشناسی نهاد، به دلیل وجود نواقص به فرمانداران بازگردانده شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۹۶فعالیت نیز در حال حاضر توسط فرمانداران تایید شده و در کارتابل نهاد قرار گرفته است تا بررسی نهایی بر روی آن‌ها انجام بگیرد. نهایتا ۱۶۵ فعالیت و کسب و کار نیز توسط گروه کارشناسی مذکور، تاییدات لازم را دریافت نموده و به عنوان سابقه معین تعریف شده‌اند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی، اضافه کرد: از مجموع ۶۲۴ کسب و کار ثبت شده، ۲۵درصد در بخش صنعت، ۱۶ درصد بخش خدمات، ۱۴ درصد بخش کشاورزی و۱۱ درصد در بخش گردشگری و صنایع دستی قرار دارند.

وی حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای ۶۲۴طرح کسب و کار خرد، متوسط و بزرگ را ۳۷۸میلیارد تومان برآورد کرد و توضیح داد: ۱۶۵ فعالیت خرد و متوسطی که توسط گروه کارشناسی نهاد تایید شده‌اند، هزار و ۶۰۸ فرصت شلغی را ایجاد خواهند کرد. بر همین اساس تعداد کل فرصت‌های شغلی محقق شده براساس اعلام معین‌ها، تایید فرمانداران و البته بررسی گروه کارشناسی نهاد، ۸۲۴مورد بوده است.

لبافی خاطر نشان کرد: تاکنون ۸۷ حساب سپرده توسعه روستایی نیز توسط ۱۱ معین در سامانه مذبور ثبت شده که تعداد اعضای آن‌ها ۳هزار و ۱۹۳ نفر برآورد می‌شود. گفته می‌شود مبلغ کل سرمایه‌گذاری صورت گرفته در آن نیز به ۲۹میلیارد ریال می‌رسد.

وی افزود: از این میان، ۳۳ حساب سپرده روستایی هم به تایید گروه کارشناسی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی رسیده که در مجموع یک هزار و ۱۸۸عضو داشته و مبلغ ۲هزار و ۸۴۵ میلیون ریال سرمایه‌گذاری برای آن انجام شده است. در کنار آن، ۲۶حساب توسعه روستایی را نیز فرمانداران تایید کرده و در مرحله نهایی بررسی‌ها توسط نهاد قرار دارند.

منبع: استانداری خراسان رضوی 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.