خرم اباد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان روز شنبه از آغاز اجرای طرح یارانه دستمزد در استان خبر داد و گفت:‌ این طرح به منظور ایجاد اشتغال و مشوق حمایتی کارفرمایان تدوین شده است.

طرح یارانه دستمزد در لرستان به اجرا درآمد

به گزارش قدس آنلاین؛ علی آشتاب در جمع خبرنگاران افزود:‌ هدف این طرح، کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی جدید برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال در راستای تقویت اقتصاد دانش بنیان، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از تولید داخلی و رقابت پذیری در بنگاه های اقتصادی و  و ارتقاء سطح سرمایه انسانی کارگاه های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار است.

وی اظهار داشت: طرح یارانه دستمزد در ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه و لرستان در حال اجرا می باشد و سهم استان ما ۸۰۰ نفر است.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح یارانه دستمزد، وجهی به صورت ماهانه توسط دولت  بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی که به افراد بیکار بین ۲۰ تا ۳۵ سال اطلاق می شود و فاقد سابقه بیمه پردازی برای مدت سه ماه یا بیشتر باشند، به عنوان یارانه، به کارفرما (شخص حقیقی یا حقوقی که در ماده ۳ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و بند ۴ ماده ۲ قانون تامین اجتماعی تعریف شده و اداره کارگاه یا موسسات موضوع این دستورالعمل را برعهده دارد) پرداخت می‌شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان اضافه کرد: برای زنان سرپرست خانوار بیکار متقاضی شغل اولی، رعایت شرط سنی الزامی نیست.

آشتاب با تاکید بر اینکه فعال بودن کارگاه در زمان اجرای برنامه یارانه دستمزد بر مبنای لیست بیمه تامین اجتماعی بایستی احراز شده باشد ادامه داد: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازاء هر نیروی کار شغل اولی با تایید دستگاه هماهنگ کننده ۳۰ درصد حداقل دستمزد است و تا ۱۲ ماه به حساب کارفرما واریز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.