مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: طرح نیازسنجی آبی منطقه ویژه اقتصادی سرخس در قالب برنامه‌ای ۵ ساله تدوین می‌شود.

تدوین طرح نیازسنجی آبی منطقه ویژه اقتصادی سرخس

به گزارش قدس آنلاین، احمد صادقی گلمکانی بیان کرد: محمد علایی؛ مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی به همراه محمدرضا رجبی مقدم؛ فرماندار سرخس، محمدرضا عبادی؛ رئیس اداره آب سرخس و تنی چند از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی از زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس دیدن کردند.

وی ادامه داد: بازدید از کارخانه کاشی و نیز جاده بزرگ ترانزیت که به زودی به نقطه صفر مرزی متصل می‌شود، از جمله برنامه‌های این سفر بوده است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: این بازدید به منظور تأمین حق آبه سد دوستی و تأمین نیازهای آبی منطقه ویژه و واحدهای تولیدی و یا در حال ساخت صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: امیداریم با استفاده از روش‌های مختلف از قبیل منابع سد دوستی، سد جدید الحداث شوریجه و یا حفر چاه در منطقه ویژه بتوان زیرساخت‌ها موجود را به خوبی مدیریت کرد.

صادقی گلمکانی با اشاره به زیرساخت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی سرخس خاطرنشان کرد: تمامی زیرساخت‌ها از قبیل آب، برق، گاز و تلفن و همچنین معابر و خیابان‌کشی‌ها با سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی به بهترین شکل انجام شده و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به مستقر شدن واحدهای بزرگ پتروشیمی و فولاد، بحث حق آبه به صنعت شهرستان سرخس و منطقه ویژه مطرح بوده و نیاز است این مهم به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

صادقی گلمکانی از ایجاد بیش از ۳ هزار شغل در یک دوره سه ساله در صورت تامین حق آبه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس و یا در صورت دریافت مجوز ایجاد حفر چاه جدید خبر داد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس امکانات و زیرساخت‌های بی نظیری دارد و سرمایه‌گذاری عظیم آستان قدس رضوی می‌تواند بسیاری از مشکلات اشتغال در شرق کشور را حل کند.

وی ادامه داد: ضمن این که مخازن عظیم گازی خانگیران می‌تواند مرکزی برای صنایع پتروشیمی در شرق و شمال کشور به حساب آید.

علایی با بیان این که مهم‌ترین زیرساخت برای صنایع بزرگ و کوچک، به طور قطع تامین منابع آبی است، خاطرنشان کرد: در این راستا به دلیل نزدیکی منطقه ویژه به سد دوستی، این سد بهترین مکان برای تامین نیاز آبی این منطقه به شمار می‌رود.

محمدرضا رجبی مقدم؛ فرماندار سرخس نیز در این بازدید با تاکید بر این که امروزه پیشرفت این شهرستان از طریق پیشرفت منطقه ویژه میسر می شود، گفت: بنده و همه مسئولان شهرستان به جد پیگیر حل مشکلات منطقه بوده و همه توانمان را در راه تولید و رونق شهرستان به کار می‌گیریم، چرا که معتقد هستیم کلید رونق اقتصادی و حل مشکلات بیکاری سرخس، رونق منطقه ویژه است.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.