اراک -مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: چهار کانون تب برفکی امسال در شهرستان‌های اراک، ساوه و خمین مشاهده شده که با وجود روند طبیعی این بیماری در بین دام‌های استان نیاز است مراقبت‌های لازم با هدف پیشگیری از افزایش کانون‌های این بیماری جدی گرفته شود.

۴ کانون تب برفکی در استان مرکزی شناسایی شد

به گزارش قدس آنلاین؛ دکتر «محسن شانقی» روز شنبه در جمع اصحاب رسانه استان مرکزی افزود: دامداران برای جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی در استان باید موارد بهداشتی، انجام واکسیناسیون و ضدعفونی جایگاه دام‌هایشان را جدی گرفته و از نقل و انتقال دام به‌صورت غیر بهداشتی و بدون هماهنگی با دامپزشکی  خودداری کنند.

وی ادامه داد: تب برفکی از جمله بیماری‌هایی است که در صورت شیوع خسارات اقتصادی جبران ناپذیری را برای دامداران به همراه دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: جلوگیری از نقل و انتقال دام به استان در کنار اجرای طرح‌های واکسیناسیون و ضدعفونی دامدارای ها تاثیر بسزایی در جلوگیری از شیوع این بیماری در بین دام‌های استان برعهده دارد.

شانقی با یادآوری ضدعفونی ۴۰۰ هزار مترمربع جایگاه دام در سال جاری گفت: ۱۷۶ هزار دام سنگین و ۵۸۱ هزار دام سبک امسال با اجرای ۲ طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی ایمن‌سازی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.