به همت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر امام رضا(ع) میزبان جشن پیوند آسمانی ۱۵۴ زوج جوان از سراسر کشور شد.

جشن پیوند آسمانی ۱۵۴ زوج جوان از سراسر کشور در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، این آیین معنوی با حضور ۳۰۸ نوعروس و داماد از استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، کردستان، کاشان، سیستان و بلوچستان و چهارمحال بختیاری که در قالب طرح آموزشی، فرهنگی و زیارتی طرح «هم‌سایه» به مشهد مقدس سفر کرده بودند، با همکاری مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی، معاونت محرومیت‌زدایی، معاونت تبلیغات اسلامی، انتظامات آستان قدس رضوی و موسسه موقوفه رضوی(زائر شهر) برپا شد.

در این جشن با شکوه و معنوی زوج‌های جوان پس از تشرف به حرم مطهر امام مهربانی‌ها با استقبال خدام به سمت رواق حضرت زهرا(س) هدایت شدند و با قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) به محضر این امام همام عرض ارادت کردند و ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید و مداحی ادامه یافت.

 در ادامه این آیین حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی حائری زاده تهرانی؛ مشاور مسائل خانواده به تبیین موضوع مهارت‌های زندگی پرداخت و اظهار کرد: تعامل صحیح و سازنده همسران از مهم‌ترین عوامل سلامت، پایداری و تحکیم خانواده است.

وی با اشاره به اینکه در زندگی مشترک هیچ گاه زن و مرد طرفین را با دیگران مقایسه نکنند، چرا که مقایسه کردن پایه‌های زندگی را سست می‌کند، خاطرنشان کرد: حفظ احترام از سوی دو طرف، احساس مسئولیت اعضای خانواده نسبت به یکدیگر، پرهیز از قضاوت عجولانه، عذرخواهی و... مبنای سبک زندگی خانوادگی از منظر قرآن و اهل بیت(ع) است.

این مشاور مسائل خانواده با تأکید بر این مطلب که زن و مرد نباید در زندگی اشتباهات گذشته را یادآوری کنند، افزود: خداوند متعال تمامی راهکارهای زندگی را در قالب منابع دینی همچون قرآن و سیره اهل بیت(ع) در اختیار انسان‌ها قرار داده است، لذا اگر نسبت به مسائل دینی بی تفاوت باشیم در مسیر زندگی با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.

اهدای بسته‌های فرهنگی همراه با یک جلد کلام‌الله مجید و اجرای تواشیح توسط گروه اجرایی ولیعصر(عج) توزیع دعوت‌نامه میهمان‌سرای حضرت بین زوج‌های جوان از دیگر برنامه‌های اجرایی در جشن ازدواج طرح هم‌سایه در حرم مطهر رضوی بود.

یادآوری می‌شود؛ جشن ازدواج نومزدوجین کشور در راستای ترویج ازدواج آسان، حمایت مادی و معنوی، ارتقاء سطح آگاهی و تحکیم زندگی مشترک زوج‌های جوان از سوی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی طراحی شده است و زوجین به صورت مرحله‌ای و گروهی از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.