مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: وضعیت هوای شهر مشهد در روز یکشنبه در حالت اضطرار قرار دارد.

تشریح وضعیت آلودگی هوای مشهد در روز یکشنبه/اجرای  طرح معاینه فنی مکانیزه در مشهد از فردا

تورج  همتی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: امروز شهر مقدس مشهد در مقایسه با سایر کلان شهرهای کشور ، آلوده ترین شهر اعلام شده است.

وی تصریح کرد: از طرفی اگرچه پیش بینی ها نشان گر آن است که وضعیت شهر مشهد برای روز یکشنبه نیز در حالت اضطرار و ناسالم برای گروه های حساس خواهد بود اما طبق قانون هوای پاک دانشگاه علوم پزشکی باید لزوم برگزاری جلسه را به محیط زیست به عنوان دبیر جلسه اضطراری آلودگی هوا اعلام کند اما نماینده دانشگاه علوم پزشکی بیان کرده است که  لزومی برای تشکیل این جلسه و تصمیم گیری برای روز یکشنبه وجود ندارد .

همتی افزود: دانشگاه علوم پزشکی باید ریسک این موضوع را بپذیرد و دلایل خود برای عدم برگزاری جلسه را نیز توضیح دهد.

وی ادامه داد: از طرفی با همکاری پلیس راهور از فردا طرح آزمایشی معاینه فنی مکانیزه به مدت سه هفته در شهر مشهد اجرا شده و از طریق دوربین های ترافیکی در سطح شهر خودروهایی که دارای معاینه فنی نباشند شناسایی شده و از طریق پیامک به انها اطلاع داده خواهد شد.

همتی با بیان اینکه در حدود ۴۰۰هزار خودرو در سطح شهر مشهد فاقد معاینه فنی هستند ، افزود: تا تاریخ ۲۸ دی ماه از اعمال جریمه برای این خودروها اجتناب خواهد شد  اما  از اول بهمن ماه مشهد اولین کلان شهری خواهد بود که طرح معاینه مکانیزه اجرا خواهد کرد و خودروهایی که بدون معاینه فنی در سطح شهر به صورت مکانیزه شناسایی شوند به صورت آنلاین جریمه خواهند شد. 

وی ادامه داد: یکی از موارد دیگر در راستای کاهش آلودگی هوای مشهد ، اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل است که همزمان با روز هوای پاک از اوایل بهمن ماه اجرایی خواهد شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.