60 نفر از شیعیان کشور آمریکا که بیشتر آنان دارای اصالت هند و پاکستانی هستند، به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

کاروان 60 نفره از کشور آمریکا به حرم مطهر رضوی مشرف شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، 60 نفر از شیعیان کشور آمریکا که بیشتر آنان دارای اصالت هند و پاکستانی هستند، به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

امام جمعه مسجد مرکز اسلامی کالیفرنیا در حاشیه بازدید این گروه از موزه آستان قدس رضوی گفت: بیشتر افراد حاضر در این کاروان برای نخستین بار توفیق زیارت حرم حضرت رضا(ع) را یافته‌اند و بسیار خرسند هستیم که این فرصت نصیب ما شده است.

حجت‌الاسلام سید نبی افزود: این زائران از ملیت‌های هندی، پاکستانی و کشورهای عربی هستند که سال‌هاست ساکن آمریکا شده‌اند، برخی از این افراد غیرمسلمان بوده و به تازگی مسلمان شده‌اند و برخی نیز تغییر مذهب داده و به جمع شیعیان پیوسته‌اند.

وی به تبلیغاتی که علیه ایران در غرب وجود دارد اشاره و عنوان کرد: غرب و به ویژه ایالات متحده آمریکا تبلیغات زیادی علیه ایران به راه انداخته‌ است، اما این افراد می‌دانند که تبلیغات مسمومی که وجود دارد صحیح نبوده و چهره‌ای که از ایران نشان داده می‌شود، واقعی نیست.

امام جمعه مسجد مرکز اسلامی کالیفرنیا ادامه داد: اگر قرار بود کسی به این حرف‌ها اهمیت دهد که این همه زائر و توریست هر سال به ایران نمی‌آمد، افرادی هم که کمی شک داشتند بعد از سفر تصویر دیگری نسبت به ایران پیدا کردند و این سبب خوشحالی است که این افراد به عنوان یک مبلغ واقعیات را برای دیگران بازگو می‌کنند.

سید نبی اضافه کرد: زیبایی حرم مطهر رضوی قابل وصف نیست، وجود موزه‌ها، کتابخانه، میهمانسرا، صحن‌ها و رواق‌های متنوع و بزرگ، زیبایی این حرم مطهر را چند برابر کرده است.

گفتنی است؛ اعضای این گروه که غالب آن‌ها برای نخستین‌بار از شهر کالیفرنیا آمریکا برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد سفر کرده‌اند مورد استقبال مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی قرار گرفتند و ضمن بازدید از موزه مرکزی آستان قدس رضوی و تور حرم گردی، از ویژه برنامه‌های مذهبی حرم مطهر بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.