مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی گفت: در استان خراسان رضوی ۴۸۶ هزار واحد مسکونی روستایی داریم که از این تعداد ۱۴۶ هزار واحد بازسازی شده‌اند و ۳۴۰ هزار واحد کم دوام هستند.

وجود ۳۴۰ هزار واحد مسکونی کم دوام در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سید رضا موسوی‌نیا ۷ دی‌ماه در مراسم افتتاح واحدهای مسکونی روستای سیف‌آباد شهرستان بردسکن با اشاره به اینکه فقط ۲۹ درصد واحدهای روستایی استان بادوام هستند و ۷۱ درصد دیگر کم دوامند، عنوان کرد: در فروردین‌ماه  شاهد وقوع سیل بودیم و در تیرماه توانستیم منابع لازم جهت جبران خسارت را برای یک هزار واحد دریافت کنیم و در فاز بعدی ابتدای مهرماه برای دو هزار واحد اعتبارات مورد نیاز جذب گردید.

وی ادامه داد: سه هزار واحد احداثی در روستا،   ۱۸۰ واحد در شهر و یک هزار واحد تعمیراتی بوده‌اند که تاکنون دو هزار و ۲۵۰ واحد تکمیل و قابل سکونت هستند و باقی واحدها نیز تا پایان سال تکمیل می‌شوند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی بیان کرد: تنها در سال ۹۷ توانستیم بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان قیر دریافت کنیم و ۳۳۰ روستا آسفالت شدند، از سال ۹۴ تا سال گذشته در ۸۵۰ روستا آسفالت انجام شده و در سال جاری نیز ۶۷ میلیارد تومان منابع قیر بوده که ابلاغ شده است.

همچنین فرماندار بردسکن گفت: در ابتدای سال جاری شاهد بارش ۱۱۵ میلیمتری بودیم که براثر آن ۵۰ نقطه روستایی و سه نقطه شهری دچار آسیب جدی شدند و به یک هزار و ۱۰۹ واحد مسکن روستایی و تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی این شهرستان خسارت جدی وارد شد.

مجتبی شاکری افزود: در جریان سیل فروردین ماه امسال ۷۰ درصد از واحدهای مسکونی روستای سیف‌آباد واقع در بخش مرکزی این شهرستان خسارت دیدند، علاوه‌بر پدیده طبیعی سیل در بردسکن به طور همزمان در همان ایام این شهرستان با فرونشست زمین نیز به عنوان حادثه‌ای ثانویه مواجه شد.

وی اظهار کرد: از واحدهای مسکونی که امروز توسط معاون رئیس جمهوری در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفتند ۷۹۶  واحد احداثی و ۳۱۳ واحد مسکن نیز تعمیری هستند، همچنین برای بازسازی واحدهای تخریب شده ناشی از سیل در بردسکن ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از این مبلغ به طور بلاعوض به هموطنان آسیب دیده ارائه شده است.

تحویل بیش از ۱۶ هزار واحد مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل

در حاشیه این مراسم رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: تا به امروز بیش از ۱۶ هزار واحد از واحدهایی که بر اثر سیل خسارت دیده بودند و باید مجدد احداث می‌شدند به مردم تحویل داده شده است.

علیرضا تابش افزود: با توجه به سیل ابتدای امسال برنامه‌ریزی گردید در سراسر کشور ابتدا تمامی واحدهای تعمیراتی که بالغ بر ۸۵ هزار واحد مسکونی بودند به اتمام برسند که با ارائه تسهیلات بانکی و همچنین بلاعوض به اتمام رسیدند، همچنین همزمان برای واحدهایی که باید مجدد احداث می‌شدند، تصمیماتی اتخاذ شد.

وی بیان کرد: در سراسر کشور حدود ۶۵ هزار واحد خسارت دیده ناشی از سیل داشتیم که باید آواربرداری و مجدد احداث می‌شدند، تا به امروز بیش از ۵۸ هزار واحد با بانک‌ها عقد قرارداد شده و پی کنی آن‌ها نیز صورت گرفته و در مراحل مختلف کار هستند.

وی ادامه داد: برای بازسازی سیل ۴۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات داشتیم که تا به امروز حدود ۵۴ درصد هزینه شده است، تمامی اعتبارات مورد نیاز را در اختیار داریم و برابر پیشرفت به مردم پرداخت می‌شود. در حال حاضر ۱۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض در اختیار داریم که متناسب با پیشرفت تاکنون ۵۳ درصد به مردم تحویل داده شده است.

بردسکن قطب معادن خراسان رضوی است

همچنین استاندار خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان بردسکن با داشتن چندین معدن و تنوع مواد معدنی قطب معادن خراسان رضوی است.

علیرضا رزم‌حسینی افزود: بردسکن معادن ارزشمند و فلزات رنگین بسیار خوبی دارد، همچنین پیگیر پست برق که از درخواست‌های معدن‌کاران شهرستان بردسکن به شمار می‌رود، هستیم.

وی همچنین عملکرد معین‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان بردسکن را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با وجود اینکه ۸ ماه از اجرای کار بیشتر نمی‌گذرد برخی از آن‌ها پیشرفت بسیار خوبی دارند و برخی نیز در حال مطالعه هستند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.