سازمان کل صنایع نظامی عربستان سعودی با شرکت «عربی سعودی ریتیون»- وابسته به شرکت تسلیحاتی ریتیون آمریکا- توافقنامه‌ای را برای بومی‌سازی و بهینه‌سازی سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت منعقد کرد.

عربستان در اندیشه بومی‌سازی «پاتریوت»

قدس آنلاین؛ به نقل از سبق، سازمان کل صنایع نظامی عربستان سعودی، روز گذشته اعلام کرد که با واحد داخلی وابسته به شرکت تسلیحاتی «ریتیون» آمریکا در راستای تلاش برای تقویت بخش صنایع دفاعی سعودی و اقتصاد متنوع‌تر این کشور، توافقنامه‌ای را برای بومی‌سازی و بهینه‌سازی سیستم‌های دفاع هوایی «پاتریوت» امضا کرد.

سازمان کل صنایع نظامی عربستان سعودی در بیانیه خود تصریح کرد، اولین توافقنامه مشارکت صنایع دفاعی را با شعبه عربی سعودی «ریتیون» جهت بومی‌سازی پروژه بهینه‌سازی سامانه‌های دفاع هوایی ساخت آمریکا امضا کرده است.

این سازمان افزود، در تلاش است به هدف اصلی خود یعنی دستیابی به بومی‌سازی، ۵۰ درصد از هزینه‌های عربستان سعودی در بخش تجهیزات و خدمات نظامی هزینه شود.

در این بیانیه آمده است، این توافقنامه در ایجاد توانمندی‌های صنایع نظامی با هدف استفاده از قابلیت‌های داخلی، انتقال دانش مربوط به مفاهیم بهینه‌سازی و آماده‌سازی نیروی کار سعودی و همچنین افزایش فرصت‌های شغلی در پروژه‌های توسعه مشترک بین سازمان و شرکت «عربی سعودی ریتیون» سهیم خواهد شد.

عربستان سعودی به عنوان یکی از مهم‌ترین همپیمانان منطقه‌ای آمریکا، از سیستم‌های دفاع موشکی پاتریوت، برای مقابله با تهدیدات استفاده می‌کند.

این در حالی‌ است که کارآمدی سیستم دفاع هوایی پاتریوت، که ارتش سعودی به آن متکی است، بعد از شکست در رهگیری و انهدام موشک‌های مهاجم به تاسیسات نفتی «خریص» و «بقیق»- وابسته به شرکت آرامکو- زیر سوال رفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.