خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی گفت: طرح ایجاد بازارچه محلی روستایی در شهرستان ها باید پیوست فرهنگی، هنری و ورزشی داشته باشد و در این خصوص باید دستگاه های اجرایی مربوط نظرات کارشناسی خود را اعلام کنند.

۸ بازارچه محلی در خراسان شمالی دایر می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در نشست هر دهیاری یک پروژه اظهار داشت: فرمانداران و سازمان میراث فرهنگی استان مسئول اجرای طرح هر شهرستان یک بازارچه محلی روستایی با رویکرد بازار، گردشگری، تفریحی و فرهنگی تا پایان سالجاری هستند.

شجاعی ۳۰ دی ماه سالجاری را حداکثر زمان لازم برای اعلام طرح بازارچه محلی جهت دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی تعیین کرد و افزود: مکان برای ایجاد این بازارچه باید بهترین مسیر تردد مسافر باشد و همچنین بر حضور بخش خصوصی برای اجرای این طرح تاکید دارم و تمامی حمایت های لازم برای این حضور در دستور کار استان قرار دارد.

وی ادامه داد: دفتر امور روستایی استانداری ظرف ۴۸ ساعت آینده مشوق ها و معافیت های اجرای این طرح را برای حضور بخش خصوصی به عنوان یک برگ برنده برای فرمانداران مشخص و اعلام کند و دستگاه اجرایی مربوط برای اجرای هر تعهد باید به طور جدی پای کار باشد.

دکتر محمدعلی شجاعی تصریح کرد: ۶۹۱ دهیاری در استان وجود دارد که باید هر کدام یک طرح سرمایه گذاری را مطرح و اجرا کنند که تا کنون ۴۵۷ طرح معرفی شده است که از سال ۹۵ تا قبل از شروع کار استان در سالجاری فقط ۱۱ طرح از دهیاری ها به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارسال شده بود.

شجاعی همچنین بر رفع نواقص موجود پرونده ها تا پایان وقت اداری روز سه شنبه هفته جاری توسط فرمانداری ها و ارسال آن به مرکز توسط ستاد یک روز بعد از رفع نواقص تاکید کرد.

پوشش بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر از دیگر موضوعات این نشست بود که دکتر شجاعی در این خصوص اظهار داشت: تا پایان سالجاری درصد نفوذ این بیمه در دو شهرستان گرمه و جاجرم باید ۱۰۰ درصد و در دیگر شهرستان ها باید حداقل ۸۰ درصد باشد و برای اجرا نشدن این طرح هیچ بهانه ای را قبول نمی کنم.

وی تاکید کرد: طی تفاهم نامه ای بین دفتر امور روستایی استانداری و صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان نحوه مشارکت دهیاری ها برای اجرای طرح مشخص شود و همچنین افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح استان شامل این طرح شوند.

دکتر شجاعی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع واگذاری اماکن تاریخی به دهیاری ها اشاره داشت و گفت: سازمان میراث فرهنگی استان تا پایان وقت اداری فردا لیست اماکن قابل واگذاری را به فرمانداران اعلام کنند و فرمانداران ظرف ۳ روز جلسات مربوط را تشکیل دهند و یک هفته بعد نیز باید تمام این واگذاری ها انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.