دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با تأکید بر عزم جدی در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، گفت: از همین رو، طرح یاری‌گران زندگی، هشتم دی‌ماه در تایباد رونمایی می‌شود.

رونمایی از طرح یاری‌گران زندگی در تایباد

به گزارش قدس آنلاین، مولانا غلام نبی توکلی شب گذشته در دیدار با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با بیان اینکه تایباد خط مقدم جبهه مبارزه با مواد مخدر است اظهار کرد: با رشادت‌هایی که مرزبانی و نیروی انتظامی ما داشتند، توانستند مرز را کنترل کنند و در این راه از جان خود نیز گذشتند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از شهدای کشور ما، در راه حفاظت از مردم کشور از مواد مخدر به شهادت رسیدند، ابراز کرد. ائمه جمعه و جماعات شهرستان آمادگی کامل دارند، هر کمکی در جهت حفاظت جوانان و جامعه انجام دهند، جوانان پر شور و باانگیزه مملکت ما، نقطه قوت ما هستند و دشمن این نقطه قوت ما را هدف گرفته است و برای این مبارزه اتحاد همه گروه‌های جامعه ضروری است.

توکلی افزود: علاوه بر مبارزه در مرز به عنوان پیشانی ورودی کشور، لازم است کل شبکه توزیع مواد مخدر در داخل نیز هدف قرار گیرد، مواد مخدر فقط یک مسئله نیست که یک فرد را درگیر کند، بلکه در کنار خود، از هم پاشیدگی خانواده‌ها و طلاق و اتفاقات دیگری را در پی دارد.

وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر فقط کار نیروی انتظامی و مرزبانی نیست، بلکه همه جامعه در آن سهیم هستند، ابراز کرد: ما در تایباد علاوه بر مبارزه با ورود مواد مخدر، در حوزه فرهنگ و جنگ نرم دشمن هم باید مبارزه کنیم و با توجه به بودجه کم دستگاه‌ها نیازمند کمک بیشتر هستیم.

امام جمعه اهل سنت تایباد با اشاره به اینکه در ورزش امکانات شهرستان به اندازه جوانان با استعداد آن نیست و باید توسعه پیدا کند، افزود: اگر ورزش در شهرستان تایباد قدرت گرفت، مطمئناً شیوع مواد مخدر در بین جوانان کاهش خواهد یافت لذا نیازمند توجه بسیار ویژه مسئولان استانی به این بخش فرهنگی و ورزشی شهرستان تایباد هستیم.

همچنین محمد حسین صالحی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی نیز در این دیدار، ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه مقابله با مواد مخدر در مرز و انتظامی زحمات بسیاری می‌کشد، به طوری که در کشور از ابتدای انقلاب ۳ هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز در مبارزه با مواد مخدر داشتیم.

صالحی افزود: در حوزه پیشگیری یک کار اساسی داریم، دشمن عزم جدی در جنگ نرم دارد و ما هم باید عزم جدی در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم. علاوه بر کارهایی که انجام شده، در حوزه ملی، طرح یاری گران زندگی با شناسایی گروه‌های مرجع آغاز شده است، در تایباد این طرح، هشتم دی‌ماه رونمایی می‌شود و اقشار مختلفی به عنوان حامی حضور دارند، کمک ائمه جمعه و نخبگان شهرستان تایباد در این پویش بسیار مهم است.

گفتنی است در پایان این دیدار، امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد، به پویش ملی یاری گران زندگی پیوست.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.