رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به تلاش دولت برای جبران قدرت خرید مردم، گفت: مصارف کشورهیچ تناسبی با درآمدها ندارد.

مصارف کشور هیچ تناسبی با درآمدها ندارد

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر نوبخت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی که در سالن شهید باهنر استانداری  برگزار شد، با اشاره به شرایط کشور در وضعیت تحریم، اظهار کرد: کشور در شرایط یک تحریم جدی به سر می‌برد که اداره آن نیاز به همدلی و همکاری ویژه‌ای دارد.
وی با بیان این نکته که، مطالبات موجود معطوف به تحریم و تقلیل درآمدهای کشور نیست، خاطرنشان کرد: علی‌رغم محدودیت منابع، مصارف کشور هیچ تناسبی با درآمدها ندارد. 
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: چهار نوع امور مهم در مصارف کشور اعم از امور رفاهی و اجتماعی، امور فرهنگیان و دانشگاه، نیروهای مسلح و سلامت و درمان وجود دارند که باید حتما تامین شوند.
نوبخت در خصوص سیاست ‎دولت با توجه به تقلیل منابع تشریح کرد: با توجه به اینکه به دلیل تحریم‌ها قدرت خرید مردم کاهش یافته است دولت باید به گونه‌ای عمل کند که بخشی از این کاهش قدرت خرید جبران شود. به همین جهت در سال جاری حقوق و دستمزد ۲۰ درصد و در سال آینده ۱۵ درصد پرداخت‌های پرسنلی را افزایش داده و خواهیم داد.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به ارتباط اشتغال کشور به دو بخش واحدهای تولیدی و طرح‌های عمرانی دولت متذکر شد: دولت باید با تامین سرمایه طرح‌های عمرانی علی‌رغم حفظ سطح اشتغال، باعث تکمیل طرح‌های عمرانی شود. در همین راستا ۳۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی هدفمند پرداخت شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با ذکر این نکته که کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد، اظهار کرد: در این شرایط باید اوضاع و احوال کشور به نحو احسنت مدیریت شود. 
در این جلسه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ابراز کرد: با توجه به اینکه در برخی از استان‌های محروم که افراد نمی‌توانند مسکن روستایی خود را با وام مسکن احداث کنند، از سال پیش آقای نوبخت پیشنهاد دادند که با اعطای یک وام بلاعوض به ساخت این واحدها برای افراد با شرط استضعاف کمک شود. 
علیرضا تابش اضافه کرد: در این راستا بنا بر این شد در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، گلستان و چهارمحال و بختیاری، مجموعا تعداد ۲۲  هزار واحد مسکن روستایی ساخته شود، لذا در خراسان جنوبی اولین کلنگ احداث مسکن روستایی به زمین خورد.
وی افزود: حدود هزار و۲۰۰ واحد در مناطق سیل‌زده خراسان رضوی احداث شده و هزار واحد هم که نیاز به تعمیر داشته‌اند تعمیرات آن‌ها به اتمام رسیده است.
در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی با ارائه گزارشی ابراز کرد: در جریان دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی، بالغ بر ۲ هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های استان به تصویب رسید که هزار و ۷۲۶  میلیارد تومان از تعهدات دولت در سال های ۹۷ و ۹۸ تا این لحظه ۷۳ درصد اعتبارات با تخصیص کامل به استان ابلاغ شده است.
در این جلسه تفاهم‌نامه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد و ۸ هزار واحد در روستای‌های خراسان رضوی فی مابین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی به امضا رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.