عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما نیازمند اعداد کاغذی در بخش بودجه فرهنگی کشور نیستیم و اعداد واقعی باید مدنظر قرار گیرد.

نیازمند اعداد کاغذی در بخش بودجه فرهنگی کشور نیستیم

به گزارش قدس آنلاین، سید احسان قاضی زاده هاشمی  با اشاره به وضعیت بودجه فرهنگی در لایحه بودجه سال ۹۹، گفت: اعتبارات فرهنگی در لایحه بودجه سال آینده متاسفانه کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم بخش فرهنگ در بودجه کشور هر سال رو به کاهش است، افزود: همچنین روند تخصیص اعتبارات مصوب فرهنگی در همه عرصه ها در سال ۹۸ فوق العاده ضعیف بود و این مسئله به نوعی موجی از اعتراضات را در پی داشته است.

کاهش بودجه فرهنگی عرصه را برای تاجران فرهنگی مهیا می کند

وی با بیان اینکه کاهش بودجه فرهنگی به روند فعالیت مراکز و موسسات فرهنگی آسیب می زند، ادامه داد: این مسئله در واقع میدان و عرصه فرهنگی را برای تاجران فرهنگی فراهم می کند و نیاز است در این زمینه بازنگری انجام شود.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه یکی از پیشنهادات حوزه فرهنگی می تواند افزایش اعتبارات در این بخش باشد، افزود: دولت و سازمان برنامه و بودجه باید اهتمام ویژه ای مبنی بر تخصیص این اعتبارات داشته باشند و این اعداد تنها اعداد کاغذی نباشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ما نیازمند اعداد کاغذی در بخش بودجه فرهنگی کشور نیستیم و اعداد واقعی باید مدنظر قرار گیرد.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.