فرمانده انتظامی مشهد ضمن اعلام خبر دستگیری دو جوان که به صورت گسترده به تولید تنباکوهای تقلبی در شهر مشهد اقدام می‌کردند، اظهار کرد: متهمان برای منفعت‌طلبی دست به این کار غیربهداشتی زده بودند.

عقیل رحمانی/

 فرمانده انتظامی مشهد ضمن اعلام خبر دستگیری دو جوان که به صورت گسترده به تولید تنباکوهای تقلبی در شهر مشهد اقدام می‌کردند، اظهار کرد: متهمان برای منفعت‌طلبی دست به این کار غیربهداشتی زده بودند.

شکایت یک تولیدکننده و آغاز ردزنی

سرهنگ عباس صارمی ساداتی در این زمینه به قدس گفت: چند روز پیش مسئولان یک واحد تولید تنباکو میوه‌ای با مراجعه به پلیس مدعی شدند که فرد و یا افرادی به صورت گسترده از نام و برند آن‌ها سوءاستفاده کرده و دست به تولید محصول تقلبی زده‌اند.

وی تصریح کرد: در ادامه شاکیان پرونده مدعی بودند عاملان این اقدام به صورت کاملاً حرفه‌ای دست به جعل بسته‌بندی محصول و دیگر اقدامات مربوط زده‌اند.

با توجه به اینکه ردپای اقدامات مجرمانه در حوالی کلانتری سپاد دیده شده بود، دستوری صادر و از مأموران کلانتری مذکور خواسته شد تحقیقات خود را در این باره آغاز کنند.

رئیس پلیس مشهد اشاره‌ای به کشف یک کارگاه زیرزمینی کرد و در این باره افزود: این‌گونه بود که تیم‌های تجسس کلانتری سپاد ابتدا روی چند سرنخ موجود در پرونده متمرکز شدند و در پی آن توانستند محل توزیع تنباکوهای تقلبی و پس از آن محل تولید آن محصول غیربهداشتی را در حوالی منطقه طلاب کشف کنند.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: وقتی محل به صورت نامحسوس زیر نظر گرفته شد، مأموران پی بردند جوان دانشجویی در آنجا ساکن است. از همین رو هماهنگی‌های لازم برای ورود به محل با مقام قضایی صورت گرفت و در ادامه مأموران به محل مورد اشاره ورود کردند.

کشف میوه‌های کپک زده از کارگاه زیرزمینی!

همزمان با این اقدام بود که مشخص شد خانه مسکونی به کارگاه تولید زیرزمینی تنباکو میوه‌ای تقلبی تبدیل شده و در همان لحظات اولیه فرد جوان شناسایی شده و در محل دستگیر شد.

رئیس پلیس مشهد در مورد کشف لوازم و ادوات جرم هم گفت: در ادامه کارگاه زیرزمینی مورد بازرسی دقیق قرار گرفت که به این واسطه تعداد زیادی تنباکو میوه‌ای تقلبی به همراه مقدار قابل توجهی تنباکو میوه‌ای تاریخ مصرف گذشته، دستگاه پلمب، قوطی‌های خالی تنباکو میوه‌ای، انواع اسانس و رنگ‌های خوراکی، انواع قطعات میوه کپک زده و غیر قابل مصرف و... از آنجا کشف و ضبط  شد.

وجود بسته‌های تنباکو میوه‌ای تاریخ مصرف گذشته در منزل مسکونی  موجب شد تا دایره تحقیقات پلیس گسترده‌تر شود و متهم پس از انتقال به مقر پلیس به دقت مورد بازجویی قرار بگیرد که در نتیجه جمع‌بندی ماجرا نشان می‌داد فرد بازداشت شده به همراه جوان دیگری که او هم دانشجو است و از تهران به مشهد آمده است، تنباکوهای تاریخ مصرف گذشته را برای مخلوط کردن با مواد تقلبی و قرار دادن در بسته‌بندی‌های جدید از سطح شهر جمع‌آوری و به محل منتقل می‌کرده‌اند.

وی بیان کرد: وقتی پای نفر دوم به میان آمد، پلیس برای دستگیری او هم وارد عمل شد و ۴۸ ساعت بعد نفر دوم هم دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: وقتی اظهارات هر دوم متهم روی برگه‌های بازجویی مکتوب گردید مشخص شد که علت اصلی ارتکاب به این جرم، سودجویی بوده و عاملان تهیه و تولید تنباکوهای تقلبی هر بسته از محصول جعلی را نصف قیمت در مکان‌های مختلف شهر می‌فروخته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.