دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اعلام کرد تخریب منازل فلسطینی‌ها در سال ۲۰۱۹، ۹۲ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۹۲ درصدی تخریب منازل فلسطینی‌ها در سال ۲۰۱۹

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سازمان ملل از افزایش ۹۲ درصدی تخریب منازل فلسطینی‌ها در سال ۲۰۱۹ خبر داد.

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین (اوچا) اعلام کرد: مقامات رژیم اشغالگر اسرائیلی از آغاز سال ۲۰۱۹ ,۶۱۷ ساختمان را تخریب یا مصادره کرده‌اند که در پی این اقدام ۸۹۸ شهروند فلسطینی ناچار به کوچ اجباری شده‌اند. همچنین هزاران درخت میوه از جمله درخت زیتون که منبع درآمد آن‌ها بود از بین رفته است.

در گزارش این دفتر درباره موضوع حمایت از شهروندان آمده است: شمار عملیات تخریب خانه‌ها، بیانگر افزایش ۹۲ درصدی این اقدام در مقایسه با دوره مشابه در سال ۲۰۱۸ است. همچنین ۲۰ درصد از مجموع ساختمان‌هایی که در سال ۲۰۱۹ هدف قرار گرفته‌اند و حدود ۴۰ درصد از ساختمان‌های دیگری که با حمایت مالی کشورهای اروپایی به عنوان کمک تحویل داده شده بودند، در مناطقی قرار دارند که اسرائیل آن‌ها را به عنوان منطقه بسته نظامی، مسدود کرده است. این مناطق حدود ۳۰ درصد از مساحت منطقه «جیم» را شامل می‌شود که کاملا تحت اشغال اسرائیلی‌ها در کرانه باختری قرار دارد.

در گزارش یاد شده همچنین یاد آوری شده است: مقامات اشغالگر فقط ظرف دو هفته گذشته, ۲۹ ساختمان فلسطینیان را در منطقه جیم تخریب یا صاحبان آن‌ها را مجبور به تخریب آن کرده‌اند. در قدس شرقی نیز به بهانه نداشتن مجوز ساخت و ساز, ۴۵ فلسطینی آواره شدند و به بیش از صد نفر خسارت وارد شده است.

«اوچا» همچنین تاکید کرد نیروهای اشغالگر در عملیاتی در شرق نابلس حدود دو هزار و ۵۰۰ درخت را قطع کردند یا آن را از ریشه در آورده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.