مراسم شماری از نظامیان در یکی از استان‌های جنوبی یمن که به نظر می‌رسد از متحدان امارات هستند، امروز شاهد انفجاری مهیب بود.

انفجار مهیب در تجمع نظامیان متحد امارات در جنوب یمن

قدس آنلاین؛ منابع خبری در جنوب یمن از وقوع انفجاری هنگام برگزاری مراسمی نظامی در استان «ضالع» خبر دادند.

وبگاه خبری «کریتر» یمن گزارش کرد که تجمعی وابسته به سربازان تحت آموزش در ورزشگاه «الصمود» [ایستادگی] در استان ضالع چند کشته و مجروح بر جای گذاشت. 

طبق این منبع، علت انفجار روشن نیست و اشاره نکرد که این نظامیان وابسته به چه طرفی هستند اما وبگاه خبری «المشهد الیمنی» به نقل از منابع محلی گزارش کرد که این انفجار در جمع نظامیان وابسته به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) رخ داده است. 


موقعیت استان ضالع در یمن

از شورای انتقالی جنوب، به بازوی امارات در جنوب یمن تعبیر می‌شود که از شش ماه پیش با نیروهای وابسته به دولت «عبد ربه منصور هادی» (متحد عربستان) بشدت درگیر هستند و ریاض و ابوظبی با امضای توافق موسوم به «توافق ریاض» تلاش کرده‌اند که ضمن تقسیم قدرت در جنوب یمن، درگیری متحدان خود در جنوب یمن را متوقف کنند. 

یک منبع محلی، انفجار امروز صبح را «شدید» توصیف کرد که تجمعی از نظامیان در حال آموزش جدید وابسته به «گارد تأسیسات» وابسته به شورای انتقالی جنوب را هدف گرفت.

طبق این گزارش، قرار بود نظامیان آموزش دیده، امروز پس از اتمام دوره آموزش خود، طی مراسمی در ورزشگاه «الصمود» در شهر ضالع پایان دوره خود را جشن بگیرند.

المشهد الیمنی نیز تأکید کرد که این انفجار چند کشته و زخمی بر جای گذاشته است اما علت انفجار هنوز روشن نیست.


تصویر منتشر شده، بعد از انفجار


تصویر منتشر شده، بعد از انفجار

استان‌های جنوبی و جنوب شرقی یمن مثل عدن، ضالع و المهره که تحت کنترل عربستان و امارات است، شاهد ناامنی روزافزون است که درگیری نیابتی عربستان و امارات بر شدت آن افزوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.