بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان روزانه پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی امروز- یکشنبه - با تجمع در ساختمان هشترودی این دانشگاه به مصوبه جدید آموزشی اخذ هزینه بابت حذف اضطراری دروس اعتراض کردند.

تجمع دانشجویان پردیس دانشگاه شهید بهشتی در اعتراض به مصوبه جدید این دانشگاه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا این تجمع کنندگان دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی‌های ۹۵ تا ۹۸ رشته‌های برق، مکانیک و عمران پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی هستند که نسبت به بسته شدن سامانه آموزشی این دانشگاه و همچنین مصوبه آموزشی اخذ هزینه از دانشجویان روزانه اعتراض کردند.

این دانشجویان با حمل پلاکاردهایی مبنی بر "بودجه دانشگاه تو جیب دانشجو نیست"، " تجمع مسالمت آمیز در اعتراض به مصوبه ناحق آموزشی" و " دانشگاه آزاد شهید بهشتی" اعتراض خود را به گوش مسوولان دانشگاه رساندند.

دانشجویان خواستار رسیدگی مسوولان دانشگاه به مشکلات خود بودند اما رییس پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی با وجود درخواست دانشجویان در این تجمع اعتراضی حاضر نشد، در نهایت علی اکبر افضیان معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی به میان دانشجویان معترض آمد و وعده رسیدگی به مشکلات آنها را داد اما برخی از دانشجویان صحبت‌های او را قانع کننده ندانستند.

یکی از دانشجویان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این دانشگاه در حال حاضر می‌خواهد از هر راهی به دانشجویان هزینه تحمیل کند.

وی افزود: این دانشگاه پیش از این برای حذف هر یک واحد درسی مبلغی حدود ۷۰ هزار تومان دریافت می‌کرد اما اکنون این مبلغ به دلایل نامعلوم با افزایش ۱۵ درصدی همراه شده است یعنی برای هر واحد باید حدود ۱۵۰ هزار تومان به حساب دانشگاه واریز شود.

یکی دیگر از این دانشجویان که از ذکر نام خود خودداری کرد به خبرنگار ایرنا گفت: پس از آنکه دانشجویان این مبلغ را پرداخت نکردند، دانشگاه سامانه آموزشی انتخاب واحد و زمان امتحانات را برای دانشجویان بست اما مشکلات فنی سامانه بهانه ای برای این موضوع عنوان کرده است.

برخی از این دانشجویان تاکید دارند که پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی با دانشجویان روزانه نیز مانند دانشگاه آزاد که شهریه بگیر است، برخورد می کند.

خبرنگار ایرنا برای پوشش این تجمع اعتراضی در محل دانشگاه حاضر شد تا علاوه شنیدن صدای دانشجویان با مسوولان این دانشگاه نیز صحبت کند اما آنها پاسخی ندادند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.