مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۱ هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی استان فاقد مسکن هستند که هزار خانواده آنها دارای دو معلول به بالا می باشند

۱۱ هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی فاقد مسکن هستند

دکتر حمید رضا پوریوسف در گفت و گو با خبرنگار  قدس آنلاین گفت: در سطح استان۱۸۷۰ معلول قطع نخاعی داریم که از این تعداد، ۱۷۷۶ نفر از حمایت‌های حق پرستار برخوردار هستند و به ازای هر نفر، ماهانه ۵۵۴ هزار تومان حق پرستاری به آنها پرداخت می‌شودکه قبل از این کمتر از ۲۰۰ هزار تومان بود.

وی بیان کرد: در سطح استان  ۵۵۶ هزار نفر  تحت پوشش بهزیستی هستند که  ازاین تعداد ۱۲۳ هزار معلول ، ۴۰ هزار نفر زن سرپرست خانوار با خانواده آنها و ۵ هزار نفر کودک بی سرپرست و بد سرپرست  می باشند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد:  خوشبختانه ظرف ۳ ماه اخیر شاهد افزایش مستمری بگیران جامعه هدف بودیم و در حال حاضر هر ماه بیش از ۲۱ میلیارد تومان  پرداختی به مستمری بگیران داریم.

پوریوسف همچنین گفت:  ۱۴ هزار و ۵۰۰ خانوار بهزیستی استان نیز  هر ماه از کمک هزینه ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولین برخوردار می شوند. وی بیان کرد در مجموع هر ماه  بیش از ۶ میلیارد تومان  به صورت متمرکز از طریق سامانه  به  جامع هدف بهزیستی مستمری پرداخت می شود.  

وی اعتبارات  امسال اداره کل بهزیستی استان را  ۸۰ میلیارد تومان استانی  اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به سال قبل از یک رشد ۱۷ درصدی برخوردار است  و اعتبارات  تخصیصی از کشور ۱۶۰ میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: در پی وقوع سیل فروردین ماه  هزار و ۴۰ واحد از خانواده های تحت حمایت بهزیستی  دچار خسارت شد که براساس تفاهم نامه انجام شده  با بنیادمسکن  تاکنون ۷۵۰ واحد آن تکمیل و تحویل  خسارت دیدگان شده است و  کمک بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی این اداره کل  و تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی  بنیاد مسکن به آنها پرداخت شده است.

 وی قول داد بتوانیم تاپایان امسال مابقی واحدهای مسکونی خسارت دیده  که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تکمیل و تحویل افراد شود.

 وی همچنین گفت:  با تفاهم نامه ای که با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه بسته شده است مقرر  گردید ۶۲۰ واحد مسکونی را در مناطق مرزی استان  احداث کند که تاکنون ۱۰۰ واحد آن تکمیل شده است.

 مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی افزود:در شهرستان بردسکن  ۷۰ واحد احداثی ناشی از سیل داشتیم که تاکنون ۲۴ واحد آن تکمیل و تحویل خانواده ها شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.