۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 685262

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت امروز با معاون وزیر خارجه کویت دیدار و درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

تأکید کویت بر احترام به حاکمیت ایران

قدس آنلاین: «محمد ایرانی» سفیر ایران در کویت امروز یکشنبه با «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه و موضوع مربوط به دیدار تعدادی از نمایندگان پارلمان کویت با نماینده یکی از گروهک‌های تروریستی تروریستی و تجزیه‌طلب و برگزاری آنچه «کنفرانس آزادسازی احواز» گفته می‌شود، بررسی شد.

طبق گزارش خبرگزاری کویت (کونا)، الجارالله بر اصول سیاست خارجی کویت مبنی بر احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی و حسن همجواری تأکید کرد.

او با اشاره به ناراحتی تهران از برگزاری کنفرانس مذکور، گفت: «این نشست به صورت شخصی و بدون کسب موافقت نهادهای مربوطه برگزار شده است و نهادهای مربوطه اتخاذ اقدامات قانونی در این باره را آغاز کرده‌اند».

این مقام کویتی همچنین بر احترام کویت به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی آن از جمله اهواز تأکید کرد.

در پی برگزاری کنفرانس مذکور، عصر روز شنبه (دیروز) کاردار سفارت کویت در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

در این جلسه، دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه با اشاره به ضرورت احترام متقابل در روابط فیمابین، اقدامات صورت گرفته در کویت را محکوم کرد و اظهار داشت: اینگونه اقدامات دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران و نقض اصل حسن همجواری و اظهارات دوستانه مقامات کویتی بوده و در تضاد با اصل احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت سرزمینی ایران است.

همچنین «صفر ابوشتال» سفیر اردن در کویت امروز با الجارالله دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.